Risk to Take

Page 3 of 14 Previous  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Risk to Take

Post  K.Lenno.02 on Mon 29 Sep 2014, 20:25

Hij keek haar weer emotieloos aan toen ze zei dat het een moeilijke beslissing was en keek toen nog even naar Balistro voordat hij zijn metale helm van de plank nam en de stal van Balistro uit liep. "We moeten toch dezelfde richting op," zei hij zachtjes voordat hij met de helm onder zijn arm en zijn vrije hand op de schede van zijn zwaard begon te lopen. Akira keek hem nog even na voordat hij naar de prinses keek, "wilt u ons volgen, uwe hoogheid?" Vroeg hij haar
K.Lenno.02
WebMaster

Female Aantal berichten : 36632
Leeftijd : 21

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 29 Sep 2014, 20:40

Haar blik richtte ze even omhoog naar Miko toen Daisuke zei dat ze toch dezelfde kant op moesten en de panda sprong op haar schouder, waarna ze de zilveren ridder volgde naar buiten. Ze had weer een strakke uitdrukking op haar gezicht en schrijdde met het lopen. Nu zou ze zo weer opgesloten zitten in het kasteel, maar nu heeft ze tenminste een beetje tijd doorgebracht met andere personen dan haar bedienden.
Dalychnea

Female Aantal berichten : 12754
Leeftijd : 24

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 29 Sep 2014, 21:15

Toen hij hoorde hoe iedereen hem uiteindelijk begonnen te volgen, stopte hij even met lopen en draaide zoch even om en wachtte hij op ze. Daarna draaide hij zich weer om en begon veder te lopen. "Zorg wel dat uw panda niet weer op mijn hoofd springt," zei hij waarbij hij even naar de prinses keek
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 29 Sep 2014, 21:29

Ze bleef zwijgen op wat Daisuke zei en keek hem droogjes aan, terwijl ze Miko onder z'n kin kriebelde. Toen hij weer verder liep, liep ze achter hem aan. De hakken van haar muiltjes maakten klakkende geluiden op de stenen. 'Wat moet je nu voor m'n vader doen?' vroeg ze Daisuke toen.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 29 Sep 2014, 21:39

"U durft een ridder zomaar naar zijn missie te vragen?" Keek hij haar verdacht aan toen ze hem vroeg wat de koning hem gevraagt had. Simpel haalde hij zijn schouders weer eens op, "niet veel eigenlijk, een simpele boodschap," zei hij toen hij langzaam weer vooruit keek.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 29 Sep 2014, 21:52

'Ik vraag het niet als prinses naar een ridder.' zei ze alleen maar en knikte toen op dat hij zei dat hij een simpele boodschap moest doen. 'Het schijnt alsof hij je de laatste tijd alleen maar op die simpele missies stuurt ... vind je dat niet vervelend?' Ze kon het zich voorstellen dat hij nu wel eens een meer uitdagendere missie zou willen.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 29 Sep 2014, 22:04

Hij keek in zijn ooghoeken weer naar haar toen ze zo uit het niets vertelde dat ze het niet vroeg als een prinses naar een ridder. Toen ze zei dat ze zich er van bewist was dat de koning hem steeds op simpele en weinig betekende missies stuurde, keek hij even naar zijn helm. "Het is wel eens lekker om wat afwisselingen te hebben," zei hij, "Balistro vind het dan ook wel eens leuk om gewoon eens door het gebied te rennen dan steeds over de strijdvelden"
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 29 Sep 2014, 22:32

'Ik kan het me voorstellen.' zei ze en richtte haar blik toen weer voor zich. Plots kreeg ze echt een krankzinnig idee, waarvan ze wist dat haar vader het niet goed zou vinden en waarvan ze ook zeker wist dat Daisuke het niets zou vinden. 'Zou je me een keer mee kunnen nemen buiten de kasteelmuren?' begon ze er toch over, wel op gedempte toon, want als iemand het zou horen zouden ze het door kunnen vertellen aan haar vader. Ze hoopte dat hij "ja" zou zeggen, want ze wilde echt eens het gebied buiten de kasteelmuren zien.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 29 Sep 2014, 22:44

"Wh-!" Begon hij luid toen ze hem vroeg f hij haar eens mee buiten de muren wilde nemen maar kon zich nog net in houden. Terwijl Akira enthausiast voor hun, achteruit ging lopen, keek hij de prinses met glinsterende ogen aan. "Zou u dat echt willen doen?!" Vroeg hij haar. Daisuke zichtte toen Akira alsnog een gil af. He leek nog even rond voordat hij eerst met een waarschuwende blik naar Akira keek voor het luid roepen en keek toen de prinses met een waarschuwende en toch een iets bezorgde blik aan, "ik snap uw situatie, maar wie weet wat uw vader me aan doet als hij er achter komt"
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Tue 30 Sep 2014, 20:22

Ze zuchtte door wat Daisuke zei. Natuurlijk wilde ze niet dat hij en Akira in de problemen kwamen door iets te doen wat eigenlijk niet mocht. 'Als we te horen hebben gekregen dat mijn vader weet van mijn vertrek en hij is boos, hoeven we niet terug te komen?' stelde ze voor. Ze wist dat dit echt krankzinnig moest klinken, maar ze wilde echt graag de buitenwereld zien.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 30 Sep 2014, 21:02

langzaam verscheen er weer een frons op zijn gezicht toen de prinses zei dat als de koning het zou merkten dat ze dan gewoon niet meer terug hoefden te gaan. terwijl Akira al begon met het opnoemen van enkele geweldige plekken, versnelde Daisuke zijn passen en stopte hij recht tegen over de prinses. "ik wil niet onbeschoft doen uwe hoogheid, maar bent u zich wel bewust van die situatie waar niet alleen u, maar ook wij in terecht kunnen komen? als de koning er achter komt dat wij u hebben mee genomen, zal hij ons het land uit zetten of miss erger. u mag dan miss de prinses zijn, maar ik riskeer niet het leven van anderen voor een egoïstische wens als dit, zelfs niet van u," zei hij
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Tue 30 Sep 2014, 22:27

Ze sloeg haar gezicht neer door wat de zilveren ridder tegen haar zei. 'Je heb gelijk ... het was dom om zoiets voor te stellen.' zei ze en keek voor zich uit, langs Daisuke. 'Ik ga nu naar binnen.' Zonder verder nog iets te zeggen, liep ze door. Ze schaamde zich voor wat ze tegen de zilveren ridder had gezegd, maar probeerde dat niet te laten merken.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 30 Sep 2014, 22:38

Akira keek even verbaast op door de toon waarmee Daisuke tegen de prinses sprak. hij snapte het dan ook wel, maar toch. nog voordat hij zelf iets tegen de prinses kon zeggen, liep ze al weer weg het kasteel in. "uhm.. nog een fijne avond uwe hoogheid~!" riep hij nog richting de gesloten deuren van het kasteel en keek toen stilletjes naar daisuke die al weer veder was gaan lopen. "zal ze de koning vertellen over de manier dat je tegen haar sprak?" vroeg hij toen zachtjes

toen de prinses weer zo snel weg was en keek zwijgend toe hoe de deuren dicht gingen. het was niet dat hij niet snapte hoe de prinses zich voelde over het gaan buiten de muren, hij wilde haar gewoon niet in gevaar brengen, zowel voor buiten de muren, als binnen bij haar vader. toen de deuren weer gesloten waren draaide hij zich om en liep hij weer veder richting de poort. de poortwachters keek hun nog even aan terwijl ze met hun lantarens naar hun schenen en zodra ze ij de poort gearriveerd waren, deden ze de poort rustig open. even stond hij stil bij de vraag die Akira hem net gesteld had, "als ze die waarschuwing zo zou opvatten, dan ben ik de gene die teleurgesteld in haar is," zei hij weer zonder enge emotie voordat hij over de poort de gracht over stak
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Wed 01 Oct 2014, 22:08

Ze was richting haar kamer gegaan en zat nu op haar bed. Miko lag langs haar op de dekens. Een beetje afwezig staarde ze naar de kleine panda en streelde hem over z'n rug. Ze wist niet waarom ze zich zo naar voelde na wat Daisuke tegen haar had gezegd, normaal had ze dat niet als een ridder of iemand anders dat zo tegen haar deed. Ze zuchtte even. Ze had ook gehint naar de zilveren ridder dat ze meer naar hem voelde dan een prinses over een ridder en ze schaamde zich er niet voor.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Wed 01 Oct 2014, 22:33

nadat hij Daisuke nog even verward na keek, begon hij hem uiteindelijk weer te volgen. "ik vraag me af wat morgen voor een dag word," begon hij toen uiteindelijk, "ik hoop dat we de prinses weer tegen het lijf lopen," ging hij grinnikend veder. Daisuke zweeg waardoor Akira hem weer aan keek, "of moeten we morgen weg voor de gunst die je de koning moet verlenen?" vroeg hij toen weer. "die is al half afgerond," antwoord hij kortaf wat Akira alleen maar nog verward maakte. "hoe bedoel je?" vroeg hij hem toen wat verdacht. Daisuke keek hem toen aan, "het in de gaten houden van de criminelen en ze uit de buurt van ze prinses houden. er kunnen criminelen in de bomen zitten en zo over de muur komen. als de prinses gewoon in het kasteel blijft, vooral na zonsondergang zoals ik haar gezegt heb, zal haar niks over komen," zei hij voordat ze bij een huis aan kwamen. Akira keek hem nog even aan toen hij de deur open maakte, "maar zei ze het niet zelf? zolang ze in bescherming is van de zilveren ridder zal haar niks over komen," zei hij toen en liep achter Daisuke aan het huis in, "daarbij, zou ze dan de waarheid zien.."

door Akira's laatste woorden stond hij plots midden in de deur opening stil waardoor Akira nog tegen zijn rug aan liep. de vrouw bij wie ze een appartement in het gebouw huurde keek hun aan, "goede avond, goed om te zien dat jullie weer een dag hebben doorstaan zonder kleerscheuren. het is wat laat na eten's tijd en het spijt me om te zeggen dat het warme eten al op is, maar als jullie willen is er nog wel wat brood over," zei ze vrouw die net als de meeste vrouwen in het dorp, er wat armoedig uit zag. haar haren waren zwart en ongekamd en ze had kapotte en vieze kleding aan. ongemerkt maakte hij een van zijn handen tot een vuist en liep door naar de gang waar hij de trap op liep en naar het gehuurde appartement liep. nadat hij zichzelf uit zijn harnas gewerkt had, liep hij naar het raam dat hem een uitzicht gaf over het dorp. het was niet eens verlicht door lampen of iets. hij liep weer omlaag om in de gezamenlijke keuken te eten. de keuken zag er dan ook niet bepaalt fris uit, de meeste tegels van de vloer waren of gebroken of er uit. ook in de kille, grijze muren zag je de scheuren meteen zitten. de tafel stond scheef en de kapotte stoelen zaten nog net met touwtjes vast. hij keek even over de gang, maar er was niemand. het hele gebouw leek opeens leeg. Akira was waarschijnlijk al naar het appartement gegaan en hij wierp nog even een laatste blik op de trappen, voordat hij uiteindelijk besloot om het gebouw uit te gaan en liep rustig terug naar het kasteel
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Thu 02 Oct 2014, 22:26

Ze had zich omgekleed naar haar nachtjapon en was in haar bed gaan liggen. Ze ging altijd vroeg slapen, aangezien ze toch niet veel kon doen in haar kamer. Miko lag aan haar voeteneinde, voelde ze. Al voor een paar minuten lag ze al naar het plafond te staren. De slaap wilde niet echt komen. Toch lag ze wel lekker en bleef dan ook liggen.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Thu 02 Oct 2014, 22:32

rustig liep hij zonder harnas, maar nog wel met zijn zwaard, terug naar de poort achter de gracht. weer schenen de poortwachters hun lantarens naar hem, maar doordat hun nu aan de overkant van de gracht stonden, konden ze hem als nog niet zo snel herkennen nu de zon al onder was gegaan. Daisuke zuchtte een en nam zijn zwaard rustig uit de schede en hield het voor zich uit, "ik kreeg een bericht dat de koning mij nog wilde spreken," loog hij toen. hij zag hoe de poortwachters elkaar verbaast aan keken, het was dan ook niet aller daags dat Daisuke zo zonder harnas naar buiten kwam, al helemaal niet bij het kasteel. de poort wachters herkende hem dan ook niet zo, maar door de schede van het zwaard merkte ze dat hij wel een van de ridders was van het zilveren rijk, maar dat hij de zilveren ridder was ontglipte hun even. toen ze de poort zonder nog enige vragen lieten zakken, haalde Daisuke nog even een wenkbrauw op voordat hij naar binnen liep. rustig en zo stil mogelijk liep hij naar de stallen. de lampen waren al uit, maar dat betekende niet dat hij de stal van Balistro niet kon vinden. Balistro was nog wakker en toen hij de ridder op merkte, liep hij naar de voorkant van zijn stal en drukte hij zijn hoofd verstoord tegen de ridder aan. Daisuke keek hem met een kleine glimlach aan, "sorry als ik je wakker gemaakt heb," zei hij toen en aaide hem even over zijn hoofd, "we gaan nog even een ritje maken," zei hij voordat hij de deur van de stal open deed en naar binnen liep. door de tijd die eigenlijk begon te dringen en dat hij alles op gevoel moest doen door het gebrek aan een goed licht, deed hij het paard alleen een hoofdstel met teugels om. hij nam zijn paard de stal uit en deed de deur dicht voordat hij op de blootte rug van het dier klom, zonder een doek of een zadel om op te zitten, liep hij het paard rustig naar buiten stappen en direct in het gras zodat de hoeven niet nog langer geluid maakte op de stenen ondergrond. rustig liep hij het paard door de tuinen stappen, langs de muur van het kasteel. doordat hij zelf dus al eens in het kasteel geweest is, wist hij wel een beetje hoe de kamer verdeling er uit zag. daarbij was het niet zo moeilijk om het balkon van de koning en het balkon van de prinses uit elkaar te houden. hij liet Balistro net voor het balkon stoppen en keek omhoog. Hij kon niet meteen zien of de lampen nog aan stonde en stilletjes keek hij even rond naar iets om de aandacht van de prinses te lokken zodat ze het balkon op zou komen, een steen zou hij niet kunnen gooien, straks gooide hij een ruit door of iets.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Thu 02 Oct 2014, 22:46

Na een zuchtje sloot ze haar ogen maar om toch nog proberen te slapen. Zo wakker blijven liggen was ook niets. De reden dat ze niet kon slapen was de onrust in haar lichaam, onrust over wat er vandaag was gebeurd. Ze deed uiteindelijk haar ogen weer open en kreeg een wat geërgerd gevoel door zich heen. Als ze nu gewoon kon slapen ...
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Thu 02 Oct 2014, 23:02

toen hij merkte hoe Balistro langzaam wat ongeduldig begon te worden, liet hi een zucht en klom hij rustig van zijn rug af. hij nam hem bij het hoofdstel en keek hem aan, "gedraag je, ik ben zo terug," zei hij, hij wilde niet da hij weer iets van het gras zou eten. hij liep toen naar de muur van het kasteel dat met soort van een rek, bedekt met klimop en ander groen, en zette zich van de grond af. rustig en zo zacht mogelijk klom hij langs de muur omhoog naar het balkon. soms stopte hij nog wel even toen er een licht van een raam onderaan aan ging, maar ging al snel weer veder waardoor hij al snel bij het balkon aan kwam. hij zette zijn voet tussen de pilaren van de reling en klom erover heen. even klopte hij wat viezigheid van het groen van zijn kleding af voordat hij naar de deur tussen het balkon en de slaapkamer waar hij stilletjes op klopte
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Thu 02 Oct 2014, 23:09

Ze schrok toen er plots zacht op haar balkonraam geklopt werd en ging rechtop zitten in bed. Vaag zag ze iemand voor het raam staan en kneep haar ogen samen. Dit vond ze toch wel een beetje eng. Voorzichtig stapte ze uit haar bed en liep richting het balkonraam, ondertussen had ze wel iets gepakt om zich mee te verweren. Met trillende handen deed ze de balkondeur open en zag toen tot haar grote verbazing Daisuke staan. Verward keek ze hem aan. 'Heer Yudai. Wat doet u hier?' vroeg ze hem op gedempte toon.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Thu 02 Oct 2014, 23:15

hij leunde met zijn arm tegen de deurpost toen ze uiteindelijk de deur open deed. met nog altijd dezelfde emotieloze blik keek hij haar aan waarna hij vervolgens even over haar schouder de kamer in keek. nadat hij zag dat er geen bediende of andere mensen in de kamer waren, keek hij nog even achter zich de tuin in. even nam hij diep adem en keek haar rustig weer aan, "ik wil u wat laten zien," zei hij voordat zijn emotieloze blik veranderde in een serieuze, "buiten de muur."
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Fri 03 Oct 2014, 14:38

Haar verwarring werd nog groter toen Daisuke zei dat hij haar iets buiten de muren wilde laten zien. 'Bent u niet goed bij uw hoofd?' zei ze zachtjes. 'Wat als mijn vader, de koning, erachter komt. Je had gelijk over dat het gevaarlijk is.' Ze snapte het echt niet. Eerst had hij haar gezegd dat hij het leven van anderen niet zou riskeren voor haar wens om buiten de muur te komen en nu wilde hij haar zelf iets laten zien buiten de muur.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Fri 03 Oct 2014, 16:26

hij haalde een wenkbrauw op toen ze vroeg of hij niet goed bij zijn hoofd heeft, "alleen omdat ik mijn helm niet draag betekend dat niet dat k daardoor een baksteen tegen mijn hoofd heb gehad," zei hij, "nu het donker is, is er een kleine kans dat de koning er achter komt. de meeste mensen en de hoogheid zelf zullen vast al in bed liggen. ook zullen de wachters mij daar niet meteen door herkennen, daarbij hebben ze me waarschijnlijk nooit zonder harnas gezien." hij haalde simpel een schouder op, "de poortwachters herkende mij denet ook niet," ging hij simpel veder. "Nu Akira er ook niet bij is, loopt hij geen risico op gesnapt worden en kan ik me helemaal concentreren op de bescherming van u," zei hij waarbij hij haar weer serieus aan keek, "het was eerder nog uw eigen idee."
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Fri 03 Oct 2014, 18:15

'Als u het zegt.' zei ze toen Daisuke haar uitlegde dat ze nu wel konden gaan, omdat waarschijnlijk iedereen van het hof al in bed lag en de wachters hem zonder harnas niet zouden herkennen. 'Wacht even, dan trek ik even wat warmers aan.' Ze ging haar kamer weer binnen en deed de balkondeur zachtjes dicht, waarna ze haar nachtjapon uit deed en een simpele jurk om in te lopen uit de kast trok. Ook pakte ze een mantel die ze over haar hoofd zou doen, zodat niemand haar zou herkennen. Toen ze alles had, liep ze terug naar het balkon. Miko stond op, want die wilde ook meegaan. Ze schudde haar hoofd naar het diertje. 'Sorry, Miko ... maar iedereen zou je herkennen en dan weten dat ik het ben.' Hij ging weer terug zitten en keek haar een beetje sip aan. 'Ik zal snel weer terug zijn, oké?' Ze draaide zich om en opende de balkondeur en sloot het vervolgens achter haar, met een knikje gaf ze aan Daisuke aan dat ze klaar was om te gaan.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Fri 03 Oct 2014, 18:28

hij keek haar na toen ze terug naar binnen ging om zich om te kleden. zodra ze de kast open trok draaide hij zich om en uiteindelijk liep hij terug naar de reling en klom hij weer rustig via het rek tegen de muur terug naar beneden. het laatste stukje sprong hij van de muur weg en keek even naar Balistro die daar nog wat ongeduldig stond. zodra hij van boven hoorde dat de prinses weer terug buiten was, keek hij omhoog, "ik ben hier beneden," zei hij toen, zacht maar toch luid genoeg dat ze het kon horen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 3 of 14 Previous  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Next

View previous topic View next topic Back to top