Welcome aboard on the RMS.Titanic!

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: Welcome aboard on the RMS.Titanic!

Post  Dalychnea on Mon 08 Sep 2014, 15:50

Met een glimlach liet hij de man zijn hand schudden. 'Aangenaam.' zei hij. 'Ik ben Tony Hennings.' Hij keek naar Aurea toen ze haar zacht op haar vader hoorde mopperen, waarna haar vader tegen haar zei dat ze zich gereed moest gaan maken voor het eten. Zijn blik verplaatste hij toen weer terug op de heer Florence. 'Ik, eh, ik ga ook maar even terug om me gereed te maken.' zei hij en stapte richting de deur. 'Ik zie je later, Aurea!' Hij ging de kamer uit en liep de gang door richting de kamer van z'n ouders en hem. Die zouden nu vast ook wel zich gereed aan het maken zijn, of in ieder geval zijn moeder. Na een redelijk lange wandeltocht, omdat hij nog niet echt bekend was op het schip kwam hij eindelijk bij de kamer en ging er naar binnen. Allebei z'n ouders waren bezig met zich gereed te maken. Hij ging toen maar naar z'n eigen kamer en kleedde zich om, z'n haren deed hij netjes zodat het niet zo springerig als normaal stond. Met een glimlach bekeek hij zichzelf in de spiegel. Zo moest het maar.
Dalychnea

Female Aantal berichten : 12754
Leeftijd : 24

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 09 Sep 2014, 12:54

terwijl zijn vader op keek toen hij zo snel weer weg ging begon Mahiro wat te grinniken, "zie, nu maakt u hem bang," plaagde hij zijn vader wat. de man keek hem met een frons aan waarbij zijn wenkbrauwen bijna zijn neus reikten. meteen na het opmerken van zijn vaders' blik, verdween Mahiro's lach meteen. even keek hij wat ongemakkelijk rond terwijl hij even wat aan de kraag van zijn blouse trok, "ik ga me ook maar even omkleden," zei hij voordat hij de andere slaapkamer in liep

toen Tony nog wat naar haar riep was ze al bezig met het uit trekken van haar 'vuile' jurk, ze deed alleen de deur op een klein kiertje, stak haar arm door de opening en zwaaide alleen even. toen ze door haar broer en vader merkte dat Tony al verdwenen was, ging ze veder met het omkleden. nu haar vader niet in de buurt was, kreeg ze even een korte kans om haar korset wat losser te maken. ze nam een schone, lucht blauwe jurk die ze daarna rustig aan trok
K.Lenno.02
WebMaster

Female Aantal berichten : 36633
Leeftijd : 21

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Thu 11 Sep 2014, 20:57

Het overlopen van het schema is afgelopen. We weten ieder stuk voor stuk wat er gaat gespeeld worden. In mijn hoofd overloop ik de volgore stuk voor stuk telkens opnieuw, hoewel de dirigent waarschijnlijk aan gaat geven wat er gespeeld zal worden. Terwijl ik de volgorde overloop bekijk ik mijn omgeving nog eens. Iedereen loopt weg en weer; de bedienden dekken de tafels, de barman houdt het drinken klaar en de koks zijn waarschijnlijk druk bezig met het eten. Ik kan niet klagen, het zorgt ervoor dat ik werk heb, maar ik kan niet anders dan bedenken hoe die lui eruit moeten zien en hoe ze denken hoe goed ze zijn. Na een tijd komt iemand de zaal binnengewandeld om te zeggen ons klaar te maken. De dirigent tikt op zijn pupitre en ik zet mijn strijkstok al aan tegen de eerste noot die ik moet spelen. Een beetje voor dat de mensen binnenkomen beginnen we al te spelen. Een kort en makkelijk lied, gewoon om op te warmen.
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14735

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Sat 13 Sep 2014, 11:28

Samen met zijn ouders was hij onderweg naar het restaurant. Ze wisten nog niet zeker of Aurea er al was samen met haar vader en broer, dus bleven ze bij de ingang staan en keken naar binnen of ze iets bekends zagen. Tot nu toe nog niets. Misschien moesten ze nog komen. Z'n moeder zag er wat zenuwachtig uit door al die mensen die langs haar naar binnen liepen, waarschijnlijk doordat ze het nogal ongemakkelijk vond dat zij hier stonden en iedereen ging naar binnen. Z'n vader stond gewoon rustig te wachten en bekeek even een poster dat aan de muur hing. Tony, zelf, was ook aardig rustig en begon met z'n moeder te praten zodat ze haar gedachten even ergens anders zou hebben.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 13 Sep 2014, 14:17

Hij trok nettere, zwarte kleding aan en deed voor de zekerheid nog even een borstel door zijn haar heen. Hij nam toen de stropdas van het bed en terwijl hij de slaapkamer uit liep, deed hij het om zijn nek en probeerde hij het vast te knopen. terwijl zijn vader hem passeerde en de slaapkamer in ging, kwam Aurea uit de andere gelopen. "en, hoe staat het?" vroeg ze hem toe, "ik vind deze een van de enkele die niet teveel poespas heeft." zonder te kijken knikte Mahiro maar wat, "het staat je." aurea zuchtte en liep toen naar haar oudere broer toe, "jij kijkt niet eens," zuchtte ze lichtjes voordat ze hem hielp met het strikken van zijn das.  

Nadat hun vader de slaapkamer uit kwam, keek hij met n frons naar de jurk van zijn dochter, "heb je niet iets anders om aan te trekken?" vroeg hij, "het is een dineer, geen wandeling. Daarbij hebben we gasten," zei hij. Aurea keek in haar ooghoeken mopperend weg, "er was niet zoveel tijd om een speciale te zoeken, deze lang boven op," loog ze zachtjes. haar vader zuchtte, "doe dan tenminste die ene hoed op," zei hij. "ja vader,"  was Aurea weer degene die zuchtte en liep toen terug naar haar slaapkamer. ze nam een blauwe hoed die deels bedekt was met witte stof en een licht blauwe stof die tot rozen gevouwen waren. gelukkig zaten er geen veren op, maar dat ha d anders ook niet veel meer uitgemaakt. ze deed de hoed op en nadat het nog wat omlaag zakte, liep ze rustig de kamer weer uit. "laten we gaan," zei haar vader toen voordat hij de deur uit liep. aurea keek nog even omlaag en zodra ze de arm van haar broer rond de hare voelde, keek ze hem even aan voordat ze hun vader de kamer uit volgde. Terwijl hun vader hun nog eens nadrukkelijk vertelde over hoe ze zich moesten gedragen tijdens het eten en met het bijzijn van de gasten, liepen ze rustig over de gangen naar het restaurant. "we zijn geen kinderen meer," mopperde Aurea toen hun vader klaar was en nog net voordat ze bij het restaurant arriveerde. Toen Aurea Tony en zijn ouders zag staan, wurmde ze haar arm los van Mahiro en liep ze wat sneller naar hun toe. "leuk dat jullie er zijn," zei ze vrolijk nadat ze haar hoed nog even wat onhoog gedaan had zodat ze hun alleen goed kon zien
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 15 Sep 2014, 16:00

Hij keek op toen hij Aurea haar stem hoorde en glimlachte toen ze bij hen was. 'Hey!' groette hij haar en keek op naar d'r vader en d'r broer, die hij beiden een beleefd knikje gaf. Zijn ouders gaven Aurea haar vader en haar broer een hand en stelden zich voor, waarna z'n moeder naar Aurea keek met een glimlachje. 'Wat zie je er prachtig uit, kind.' zei ze, Tony keek naar het blondharige meisje met een grote glimlach.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Wed 17 Sep 2014, 11:11

ze keek op toen Tony zijn moeder haar een compliment gaf over hoe ze er uit zag, even fleurde ze helemaal op. na al die dure jurken die ze normaal gesproken gedwongen word om te dragen, vond ze het wel weer eens fijn om een compliment te krijgen door het dragen wat een goedkopere jurk met minder fratsen. "dank u wel!" zei ze ook meteen met een enthousiaste glimlach. na het humeur van haar vader had ze al wat minder zin in deze hele avond, maar door dat complimentje was ze er weer helemaal klaar voor. ze keek even langs Tony en zijn ouders naar de portieren die al voor de deur van de zaal stonden om de bezoekers binnen te laten. steeds toen de deur open ging hoorde even kort en muziek van de muzikanten die al aan het spelen waren. ook kwam er soms een geur van het eten de gang op gevlogen en steeds toen ze het rook, begon ze ook meer honger te krijgen

na Aurea's enthousiaste reactie op de compliment die Tony zijn moeder haar gaf, hield hij een hand naar zijn vader uit, als hij met hem de handen zou schudden, zou hij zijn hand naar zijn moeder uit steken. " geloof niet dat k me al voorgesteld heb, mijn naam is Mahiro Adam Tyson Florence broer van aurea, maar noemt u mij maar gewoon Mahiro," stelde hij zich voor voordat hij een beetje naar zijn eigen vader keek, "en dit is onze vader, Lorenzo Florence." zijn vader deed een stap naar voren om ze de hand te schudden, "leuk u te ontmoeten," zei hij toen met een vriendelijke blik
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Sat 27 Sep 2014, 11:58

'Geen dank, lief kind.' zei z'n moeder toen Aureau zo blij leek te zijn met het compliment over haar jurk. Met een glimlach knikten z'n ouders toen Mahiro en de heer Florence zich voorstelden aan hen, hen de hand terug schuddend. Z'n moeder keek toen richting de deur, die af en toe open ging doordat gasten erdoor gingen, waarna ze terug keek richting de heer Florence. 'Zullen we de tafel dan maar op gaan zoeken?' vroeg ze.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 30 Sep 2014, 10:36

Mr. Florence knikte nadat Tony's moeder vroeg of ze naar binnen zouden gaan. hij gaf het voorbeeld door zich om te draaien en richting de deuren te lopen. de portieren deden de glazen deuren voor hun open en zodra de groep binnen was, liep er een gast heer op hun af. "Mag ik u vragen of u gereserveerd hebt?" vroeg hij aan Aurea's vader. die keek de man aan en knikte, "op de naam van Florence," zei hij. de gast heer keek even op een lijst die hij vast had, "oke, wilt u mij dan volgen?" vroeg hij uiteindelijk voordat hij de groep naar een tafel veder in de ruimte, leidde. terwijl Aurea naast haar broer, de gast heer volgde richting hun tafel, keek ze rond. zelfs al na dat geweldige compliment van Tony's moeder, begon de moet toch weer in haar knieën te zakken. ze was zich er wel van bewust dat het haar eigen keuze was om iets minder opvallends aan te trekken dan de meeste rijke dames van het schip, maar het valt nog niet mee om de blikken die op haar jurk gericht waren, te negeren.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Tue 30 Sep 2014, 22:35

Via zijn ooghoeken zag hij dat z'n moeder een hand op Aurea haar schouder legde om haar gerust te stellen. Hij kon aan haar merken dat ze nerveus was, maar waarom was voor hem een raadsel. Ze kwamen bij de tafel en hij ging eraan zitten. Zijn vader kwam naast hem zitten en zijn moeder ging naast z'n vader zitten. Er kwam een ober aan die menukaarten voor hen neerlegden. Tony wachtte netjes tot iedereen een kaart had en tot de ober vroeg of ze eerst wat te drinken wilden. Hij zei dat hij pils wilde.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Wed 01 Oct 2014, 10:42

toen de gast heer ze naar een ronde tafel gebracht heeft, deed Mahiro rustig een stoel naar achter. hij had wel al snel gemerkt dat zijn jongere zus toch nog wat onzeker was over haar jurk vergeleken met de jurken die andere vrouwen hier droegen, maar hij vond het niett nodig om zich daar druk om te maken. Het was tenslotte haar eigen keuzen voor het dragen van die jurk, hij snapte dan wel waarom ze die wilde dragen, maar dan zou ze wel de gevolgen van moeten snappen. "Aurea," riep hij haar toen even hij haar gedachtes en wees naar de stoel. nog wat verbaast ging ze er op zitten en rustig schoof hij de stoel voor haar aan voordat hij tussen haar en hun vader in zou gaan zitten.

toen haar broer de stoel weer aanschoof en op de stoel tussen hun vader en zij zelf in ging zitten, keek ze hem nog even aan voordat ze naar de menukaart keek die iedereen voor zich kreeg door een ober die onderhand al was aangekomen. de ober vroeg iedereen naar wat ze wilde drinken en na dat Tony en zijn ouders wat besteld hadden, Mahiro en hun vader na wat wijn vroegen, keek ze de ober aan, "wat sap zou genoeg moeten zijn," zei ze toen voordat haar vader haar wat verdacht aan keek. door zijn bedrijf snapte ze wel dat hij liever wilde dat ze in gelegenheden zoals dit liever wijn dronk, maar daar had ze nu niet veel zin in
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Wed 01 Oct 2014, 22:31

Het was al aardig druk in het restaurant en er speelde een orkest. Zijn blik richtte hij even op de mensen in het orkest, waarna hij z'n blik richtte op Aurea. Hij merkte haar ongemakkelijkheid op en stootte lichtjes met zijn voet tegen de hare aan om d'r aandacht te krijgen, waarna die een knikje richting het orkest gaf. Misschien vond zij het ook wel leuk.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Wed 01 Oct 2014, 22:41

terwijl ze de menukaart aan het bekijken was voelde ze opeen een stootje tegen haar voet en keek meteen op van de kaart. toen ze Tony naar haar zag kijken snapte ze dat het stootje van hem vandaan kwam en zodra hij haar een knikje naar het orkest gaf, keek ze langzaam, via de tafel naar de muur van de zaal waar een kleine groep muzikanten aan het spelen waren. rustig bekeek ze ieder van hen en door de muziek dat ze speelde, kreeg ze even een klein glimlachje op haar gezicht. maar nog voordat ze veder van de muziek kon genieten en weer wat rustiger kon worden, merkte haar vader het orkest ook op. hij stond toen ook meteen op, alsof de stoel in brand stond of zo. hij draaide zich om naar het orkest en zodra hij uiteindelijk de aandacht had van een van de muzikanten, wees hij even nadrukkelijk naar die gene voordat hij een teken gaf dat die gene naar de tafel moest komen.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Thu 02 Oct 2014, 22:32

Hij schrok wel even door wat de heer Florence deed en zijn ouders probeerden er ook voor te zorgen dat hij weer ging zitten, omdat dit nogal onbeschoft en ongehoord was. Ze snapten ook niet erg waarom hij het deed. Met een fronsje keek Tony naar Aurea. Ze zou nu vast door de grond gaan. Hij wilde wel met haar weg gaan, maar dat zou haar vader vast helemaal niet goed vinden. Dat wilde hij niet. Hij wilde niet Aurea haar vader tegen zich in werken
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 12 Oct 2014, 23:22

Met mijn volle gevoel ga ik mee op in de muziek. Meestal gaat mijn aandacht ook niet verder dan de dirigent, maar nooit naar het publiek. Op de achtergrond hoor ik hun zachte gepraat, gecontroleerd en beleefd. Maar wanneer ik plots een stoel hoor schuiven kijk ik op, en zie de man die opstond naar me wijzen. Even kijk ik van mijn medemuzikanten naar de vinger van de man. Wijst hij echt naar mij? Wanneer er niemand anders naar de tafel gaat, stap ik naar de tafel toe. Eenmaal bij de tafel aangekomen maak ik een korte buiging. "Hoe kan ik tot uw dienst zijn?" zeg ik beleefd. Wanneer ik terug rechtsta bekijk ik snel even de mensen die aan de tafel zitten.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 13 Oct 2014, 11:05

"va-!" begon Aurea nog maar uiteindelijk kwam een van de muzikanten al naar de tafel toe gelopen. waarom moest die nou ook echt iemand komen? het liefste wilde ze nu langzaam van haar stoel omlaag zakken en zich onder de tafel verbergen tot na het eten. "v-vader," fluisterde ze nog even nadrukkelijk naar hem. Mahiro leek zich er ook niet zozeer gemakkelijk te voelen. "weet u dit wel zeker?" vroeg hij hem wat ongemakkelijk. hun vader keek zijn kinderen met een trotse glimlach aan en keek zonder nog op hun te reageren naar de muzikant. "zou je ons een plezier doen door iets voor ons te willen spelen? Beethoven of iets?" vroeg de man toen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 13 Oct 2014, 14:35

Met een frons keek hij naar Aurea en voelde zich een klein beetje schuldig. Hij had Aurea naar de muzikanten laten kijken en daardoor had de heer Florence ook zijn blik naar de muzikanten gericht. Nu moest hij weer iets anders gaan verzinnen om haar wat op te vrolijken. Zwijgend pakte hij toen z'n servetje en begon die te vouwen tot een zwaantje. Hij zette het op z'n vlakke hand en hield het voor Aurea met een glimlach.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Tue 14 Oct 2014, 00:34

Mijn ogen dwalen weer even naar de mensen aan de tafel, die zich blijken te schamen onder het gedrag van de heer die mij aansprak. Als ik in hun plaats zat, had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Het liefst van al zou ik hem willen afwijzen, me omdraaien, verderspelen met het orkest en de mensen die er zitten besparen van nog meer schaamte. Maar als crewlid heb ik niet veel andere keuze; ik moet luisteren naar de wil van de eersteklassers. Uiteindelijk maak ik weer een buiging. "Ik ben vereerd door uw vraag," zeg ik hem en terwijl ik de tijd rek denk ik na over het stuk. Beethoven. Dat vermindert de keuze al heel wat. Solo, het moet een sonate zijn. Misschien iets vrolijks, een rondo. Uiteindelijk zet ik me weer recht. "Beethoven's derde vioolsonate, opus 12, 3de beweging," gebied ik de pianist, en na zijn knikje zet ik de viool aan tegen mijn nek, op mijn schouder, op zijn vertrouwde plaats. De piano zet aan, begint, bepaald het tempo. Na het thema gespeeld te hebben val ik meteen in en speel het stuk dat ik moet spelen. Mijn vingers glijden over de snaren, de strijkstok wordt op het juiste moment aangezet en de noten worden zo goed mogelijk aan gestreken. Tijdens mijn opvoering vergeet ik de wereld rondom. Het is enkel de pianist en ik, de zaal is er niet. Pas wanneer de laatste noot gespeeld is denk ik weer aan wie mij gevraagd heeft dit stuk te spelen, en welke reacties zijn tafelgenoten daarbij hadden. Maar daar gaat het even niet om. Terwijl ik mijn buiging na het stuk maak word ik uit de wereld van de muziek getrokken terug in de realiteit. Er is geen ontsnappen meer aan. Niet meer tot ik terug bij de rest van het orkest sta en weer terug meegesleurd kan worden naar die wereld.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 14 Oct 2014, 09:46

in eerste opzicht probeerde ze de muziek en de hele situatie te negeren, alsof ze haar vader niet kende en gewoon als een totaal vreemde aangeschoven was aan de tafel. Dat lukte haar ook tijdelijk, totdat Tony haar een, tot een zwaan gevouwen, servet liet zien wat meteen haar hele dekmantel afnam. "dat is echt knap!" zei ze bewondert en begon wat te grinnikten, "met een servet nog wel, ik zou nooit zo'n geduld hebben." voorzichtig nam ze het servetje van zijn hand en bekeek het nog even van dicht bij, "je zou het me eens moeten leren," zei ze voordat ze voorzichtig een beetje begon te onderzoeken hoe hij het in elkaar gevouwen had. Terwijl ze wat lichtjes aan een van de vleugels zat, maar zo dat ze de hele boel niet uit elkaar zou gaan of zijn vorm verliest, schudde de inval van de viool op de piano haar weer wakker en liet haar de hele situatie weer realiseren. stilletjes keek ze in haar ooghoek naar haar vader die heel opmerkelijk van de muziek genoot. hij had zijn ogen dicht en tikte stilletjes met enkele vingers op de tafel op de maat van de muziek. Mahiro keek alleen wat naar de ober die tussen de muziek door naar de andere kant van de tafel liep en het bestelde drinken op de tafel zette. Aurea nam een lichte zucht, ook half van opluchting. uiteindelijk was het toch niet zo erg meer en de muziek nam het gevoel van vernedering langzaam weg, waardoor ze maar besloot om van de muziek te genieten. toen de muziek gestopt was, keek ze over de tafel naar de muzikant die zojuist voor hun tafel gespeeld had. maar nog voordat ze zijn gezicht goed kon zien, stond haar vader tussen hun op waardoor ze de muzikant helemaal niet meer kon zien. haar vader was enthousiast aan het klappen en nam een briefje geld uit zijn binnenzak van zijn jasje en deed die in het borstzakje van de kleding van de muzikant ((als hij kleding met n borstzak draagt.)) "het was me een genoegen om naar de luisteren jongeman," zei hij met een vriendelijke glimlach, "morgen zelfde tijd, zelfde plek graag." zonder veder nog iets tegen hem te zeggen, ding hij weer rustig zitten en kreeg hij zijn normale strenge blik weer terug en keek toen naar de ouders van Tony, "zo, vertel eens iets over jullie zelf. hebben jullie een loterij gewonnen? een erfenis? een familie bedrijf?" begon hij het gesprek weer alsof er helemaal niks gebeurd was. Aurea zuchtte lichtjes toen haar vader weer zo begon te doen, het ging hem altijd alleen maar om het geld en om dingen die daar mee te maken hebben. door haar vaders laatste reactie tegen de muzikant, durfde ze hem aan niet meer aan te kijken. ze kon zich niet voorstellen hoe hij zich nu zou voelen. langzaam zette ze het zwaantje terug op de tafel waarna ze langzaam even langs haar broer en vader keek, naar de muzikant. met een onschuldige blik keek ze hem voorzichtig aan en haalde lichtjes een schouder op als een soort van excuus voor het gedrag van haar vader, iets beters wist ze niet door de afstand en door haar vader zelf.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Sat 18 Oct 2014, 12:27

Er verscheen een glimlach op z'n gezicht door Aurea haar reactie op het servetzwaantje en knikte toen ze zei dat hij het haar eens moest leren. 'Dat is goed.' zei hij en keek vervolgens naar de muzikant toen Aurea dat ook deed. Hij moest zich inhouden om niet met z'n ogen te rollen toen de heer Florence geld in de violist z'n borstzakje deed. De man ging weer zitten en vroeg aan Tony z'n ouders hoe ze rijk waren geworden. Hij snapte nu waarom Aurea zich zo schaamde voor haar vader. Hij was alleen maar met geld bezig. Z'n ouders zagen er heel ongemakkelijk uit door die vraag en wisten even niet of ze wel moesten reageren of niet. 'Wij hebben een familiebedrijf dat al generaties lang word doorgegeven aan de volgende generatie.' zei Tony z'n vader uiteindelijk. Tony wist niet of het wel zo verstandig was om te antwoorden, maar dat was de keuze van z'n ouders.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Tue 24 Mar 2015, 01:48

Wanneer mijn bewustzijn weer naar de echte wereld gezogen wordt bij de allerlaatste noot, hoor ik het geklap rondom me. En doorheen het geklap, vingers in mijn borstzak die er geld insteken. Zonder een woord naar buiten te kunnen brengen, kijk ik verbaasd de man aan, waarna mijn ogen dwalen naar de tafel. De woorden van de man, die me aansporen morgen terug voor hen te spelen op dezelfde tijd dringen amper tot me door. Pas na dat ik van de tafel weg zou stappen zou ik beseffen wat ze betekenen. Nadat ik het meisje opmerk die een gebaar naar me maakt als een vorm van excuus, glimlach ik, en geef een knikje terug dat het ok is. Na een korte buiging stap ik weer weg van de tafel, naar mijn plaats in het kamerorkest. De andere leden kijken me eerst met jaloezie aan, omdat ik als individu boven de groep gekozen was, maar na de korte snelle tikken van de dirigent tegen de pupiter keren alle leden hun aandacht terug naar de muziek die ze moeten spelen en vergeten ze al snel het incident. Het duurt niet lang voor ik terug kan inpikken. Maar het publiek is minder transparant en onopmerkbaar voor me. Die ene tafel springt naar boven.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 30 Mar 2015, 14:57

Toen Aurea's vader weer met meneer en mevrouw Hennings begon te praten, kwam er weer een ober bij de tafel staan. "Hier is de menu kaart, al kan ik u het diner van de dag, de gemarineerde ossenhaas schotel, wel aanraden. het is een van onze specialiteiten," vertelde de ober met een rustige stem als hij een rondje langs de tafel deed om voor iedereen het menu op tafel te leggen. Toen Aurea een menu voor haar kreeg, merkte eerst de vormgeving haar op. alsof het met goud geschreven was. daarna keek ze naar de grote beschrijvingen van de verschillende gerechten. Het waren waarschijnlijk ook grote gerechten. Even keek ze wat ongemakkelijk naar Mahiro die tussen haar en hun vader in zat. "Mahiro, kunnen we een bord delen?" Haar broer keek haar aan en haalde zijn schouders op, "Wat je niet hoeft geef je maar aan mij," zei hij toen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 30 Mar 2015, 16:58

De menukaarten werden uitgedeeld en Tony wachtte geduldig tot er één voor zijn neus werd neergelegd. Hij opende het omslagwerk en bekeek al de gerechten die erin stonden. Ondertussen hoorde hij Aureau aan haar broer vragen of ze een gerecht konden delen, maar hij besteedde er niet veel aandacht aan. Zijn ouders en haar vader waren ook druk met elkaar in gesprek, ergens liet hem dat toch een beetje ongemakkelijk voelen. Na een tijdje door de het boek gebladerd te hebben, had hij een gerecht gevonden en sloeg het omslagwerk dicht. Met een glimlach keek hij op naar iedereen die aan de tafel zat. Zo te zien was hij niet de enige die al gekozen had, zijn moeder was ook al klaar. Alleen de vaders waren zo druk verwikkeld in een gesprek dat ze totaal geen aandacht aan de kaart besteedde.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top