Ideeën voor meespeel verhalen

3 posters

Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Tue 10 Jun 2014, 22:30

Omdat dit mijn favoriete topic is

Hierbij is deze weer geopend ;D

Omdat er op digidier altijd al eentje door mij gemaakt is en ik dit topic altijd al gigantisch handig heb gevonden om prototypes te zetten heropen ik bij deze het ideeën voor meespeelverhalen topic op Free Forum!
Het hoeft niet per se een meteen uitgewerkt idee te zijn, een klein begin is goed. (:
Iedereen is welkom!
Of het nu is om inspiratie te vragen aan anderen of als je een geweldige droom hebt gehad die je je nog helemaal herinnert en uitbreidt tot een meespeel verhaal, hier kan het allemaal!

Be nice mensen! ;D
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Tue 10 Jun 2014, 22:41

Even de laatste nog niet geopende ideetjes van het dd topic halen~

Welkom in de hel!
Van alle vloeken die gekozen konden worden kregen wij de meest onbenullige maar toch meest irritante van allemaal!
Welkom in de hel! Alleen is het niet de hel zoals je zou denken dat hij is. Het leven zoals op aarde gaat gewoon verder zoals die was en het leven ziet er heel gewoon en alledaags uit. Met het verschil dat iedereen die in de hel beland is een vloek kreeg. Niet zo'n vreselijke dingen als in de verhalen en mythes. Geen dingen als mensen die eeuwig een rots naar boven moeten duwen die terugvalt zoals de Grieken dat zeiden. Maar eerder kleine triviale dingen. Had je een hekel aan wortelen? Vanaf nu kan je geen moment stoppen met wortelen eten. Ooit gedacht dat je liever populair zou worden? Vanaf nu ben je zo populair dat iederéén op je verliefd wordt. Graag verliefd geweest? Hou je maar klaar om op alles dat je tegenkomt op slag verliefd te worden. Kortom alles waar je moeilijk over deed, ooit over geklaagd hebt of wat dan ook wordt zo omgevormd dat het maar een kleine vloek is, maar toch gaat het je ten volste irriteren. Strompelen over woorden, struikelen over je eigen voeten, spontane bloedneuzen, haar dat snel groeit, noem maar op!

/De origineelste krijgt een hug van mij/


Dit is het einde niet
We hebben alles verloren; ons huis, ons oude leven. Maar we hebben nog steeds elkaar.
De gehele wereld is geraakt door een hevige aardbeving. Iedereen is zijn huis kwijt, en veel mensen zijn door de gevallen stenen van gebouwen of door de openingen in de aarde gestorven. Overal is het één en al chaos en geen enkel dorpje lijkt gespaard te zijn. En in één stad zijn de overlevenden al snel bij elkaar gekomen. De meeste volwassenen waren op dat moment aan het werken en hebben het niet overleefd. Maar de lokale school heeft standgehouden en heeft het toch heelhuids kunnen redden, afgezien van de kortsluiting, de omgevallen kasten en de barsten in de muren en het plafond. Maar al wie die dag daar aanwezig was heeft het overleefd. Of toch het grootste deel ervan. Samen met de rest van de stad komen ze samen en proberen het schoolgebouw te delen als een toevluchtsoord voor al wie zijn huis kwijt is. Voor een tijd lukt het om zo te blijven leven, maar de vraag of er andere mensen in andere steden zijn die het overleefd hebben blijft natuurlijk nog steken. Eerst moeten de omliggende dorpen gecheckt worden, daar is iedereen het over eens. Maar verder dan dat? De reis tot daar zou lang en gevaarlijk zijn. En dan hebben we het nog niet gehad over de voedselhoeveelheid...

~En zo ontstaan er discussies en wordt er naar een leider gezocht en weetikveelwatnogallemaal~


Ik wil iets middeleeuws/rennaissance-achtigs ;3;

Daar ben ik weer
Ik heb veel dingen gedaan en geen seconde stop ik ermee daar aan te denken.
Het leven lijkt erg normaal te zijn. We zitten in de renaissance met de standenmaatschappij in de kringen van de nobelen. Het is één heel erg grote familie met tantes, neven, enz. En om die hele familie te onderhouden zijn er bedienden. Deze bedienden leven in aparte vertrekken in plaats van het hoofdgebouw, die er veel luxueuzer uitziet en beter onderhouden zijn. De bedienden hebben geen tot bijna geen bezittingen, moeten van vroeg tot laat werken en doen zo'n beetje àlles wat er in het huis gedaan moet worden behalve rusten en plezier maken. De bedienden en de bewoners hebben altijd goed met elkaar geleefd en de bedienden konden niet klagen met het leven dat ze hadden. Maar de laatste generaties ging dat steeds achteruit met in de nieuwste generatie dat de adel zich echt grof begint te gedragen tegenover de bedienden, tot het misbruiken van hun trouwheid toe. Wanneer dan plots in de buurt opstanden beginnen te komen van andere bedienden uit andere kastelen die zich oneerlijk behandeld voelen barst de hel los. Ze willen zich niet alleen wreken tegen de adel van hun eigen kasteel maar ook bij de omliggende kastelen en de desbetreffende familie is dus genoodzaakt voor een tijd weg te trekken. Hun bedienden blijven nochtans gewoon in het kasteel wonen met slechts een paar enkelingen die met de familie meegaat voor hun kleine noden zoals aankleden enzovoort.
Na enkele jaren lijkt alles weer normaal geworden te zijn, alleen is de adelijke familie door de rellen zich schuldig gaan voelen voor de manier waarop ze hun eigen bedienden behandelden. Wanneer ze terugkomen bij hun kasteel willen ze dat alles weer wordt zoals het was en willen ze het weer goed maken. De één wat meer dan de ander en dat kan misschien voor conflicten zorgen...


Naar die afbeelding van Shizaya waar Izaya zegt dat die doodgaat ;3; (die nu helemal niet meer te lezen is)

Wacht
Voor honderd jaar, wacht op me, en dan zal ik zeker terugkomen.
Een kleine jongen wordt geboren en hij lijkt het meest normale kind op aarde te zijn. Tot hij vanaf een bepaalde leeftijd stop met groeien en ouder worden. En dat zou hij ook nooit worden. Over hem is een vloek uitgesproken nadat zijn vader een vrouw die verliefd op hem was afwees omdat ze er oud uit zag. Een straf voor hemzelf zou niet genoeg zijn, ze zou zijn nakomelingen moeten straffen. En zo groeit zijn zoon op zonder een dag ouder te worden. Eerst is het al nog doenbaar en lijkt alles nog heel leuk; maar al snel begint de verveling te slaan. Al wie hij liefheeft gaat voor hem dood; zijn ouders, zijn vrienden. En niemand is er om de eenzaamheid te delen. Hij besluit voor zichzelf de pijn te verzachten door zichzelf af te zonderen. Maar uiteindelijk wordt hij toch verliefd op een meisje. Ze beleefden de mooiste tijd samen. Hij bleef steeds zoals hij was maar het meisje werd ouder, natuurlijk. Hoe oud ze ook werd en hoe meer de ouderdom haar schoonheid ook maar wegnam, toch bleef hij steeds van haar houden. Maar er bleef voor hem geen optie over wanneer ze op haar sterfbed ligt. "Ik ga dood," zei ze en keek hem lieflijk aan.
"Je gaat dood? Nee, dat kan niet, je bent toch nog oké, je voelt je toch niet ziek?" antwoordde hij vol ongeloof en angst.
"Wie weet. Maar toch ga ik op een dag dood, het is onvermijdbaar,"
"Zeg dat ni-" begon hij en tranen vielen op het bed waar hij op de rand van zat en zij in lag. Hij stopte zijn zin toen ze plots zijn tranen wegveegde en naar hem glimlachte.
"Ik heb altijd van je gehouden," zei ze, "beloof me één ding. Wacht honderd jaar op me, dan zal ik terugkomen en je zeker zoeken."

Niet veel later stierf het meisje en zou hij voor honderd jaar vol hoop op haar wachten door op de wereld rond te zwerven. De honderd jaar duurde voor hem niet lang meer. Hij zag de film ontstaan, maakte twee oorlogen mee maar wachtte toch nog steeds op haar. En toen waren er honderd jaar voorbij. Maar nog steeds geen spoor. Nog een jaar, nog een, nog een, .... . Tot meer dan tien jaar later. En dan komt er plots een meisje tevoorschijn die hem meteen aan haar doet denken. Maar zij heeft haar eigen leven en lijkt hem helemaal niet te herkennen.

Naar een verhaal dat verteld is door de kampleider toen we in een berghut verbleven <:
Ik schrijf het in een soort van logboek/dagboek manier om de sfeer er wat in te krijgen >:3

The cabine
Wat zou jij doen als je vastzat in een berghut waar vreemde dingen verschijnen?
De Alpen, juni.
Een perfecte tijd om met een gids doorheen de gletsjers te mogen wandelen en in een berghut daar te verblijven. Er is maar één pad tot daarboven. In die tijd van het jaar had niemand van de groep verwacht dat er boven in de berghut iemand zou zijn, sinds het geen vakantieseizoen is. Zonder gids zouden we nooit mogen vertrekken. Zelf keek ik er natuurlijk erg naar uit; het was iets wat ik maar één keer in mijn leven zou doen. Toen we het pad opgingen zagen we in de verte al drie schimmen van mensen bij de berghut. We zouden dus toch niet alleen zijn daarboven. Best wel jammer, maar toch zouden verder blijven gaan. Maar eenmaal daar aangekomen is er geen spoor meer van die mensen. Er liggen geen spullen, geen rugzakken en er is geen teken van dat er iets gebruikt is geweest. En op de enigste weg naar beneden hebben we niemand zien passeren. Vreemd, sinds ieder van ons duidelijk de drie mensen had gezien. Onze gids maakte zich al zorgen, maar zei ons dat we mochten uitpakken en ons klaarmaken. Terwijl we nog lachend onze spullen uitpakten belde de gids een paar mensen op om zeker te weten dat die verdwenen personen veilig waren. Het was al avond, dus het zou onverantwoord zijn nog een tocht te zijn gaan doen. En als ze naar beneden waren gegaan hadden we ze allemaal tegengekomen. We maakten ons eten. En toen dat eten op was gingen we slapen. Nog steeds grappend vertelden de jongens griezelverhalen en probeerden ons bang te maken met het vreemds dat er gebeurde. Maar toen we de volgende ochtend in de sneeuw vreemde tekens zagen tijdens onze tocht wisten we zeker dat er iets aan de hand was.
Niets was sindsdien nog normaal.
Zo snel mogelijk keerden we terug om van de shock te bekomen. De gids wist zelf ook niet wat er aan de hand was, hij had zoiets nog nooit meegemaakt. Weer trokken we terug naar onze kamers. Niet veel later kwam de gids naar boven om ons slecht nieuws te brengen; het weer zou de komende dagen helemaal niet meezitten. Hij zou niet weten hoe lang dit zou duren. Maar terugkeren zat er voorlopig niet in.


Voor de moeite die ik erin gestoken heb~
Ik ga volgens mij als een soort van idee, gewoon eens het blad laten zien waar ik op gebrainstormd heb xD
Het is.... best wel awesome xD

De Melkweg ( <of een betere titel)
In het heelal zijn er sterren samen in groepen gezet, maar kan het niet zijn dat hier een betekenis voor is?
Al in het begin van het heelal zijn er overal veel sterren te vinden. En niet ver na zijn bestaan zijn er speciale krachten toegekend aan sommigen van deze sterren in een bepaalde groep. En wanneer de aarde beginnen groeien is en er steeds meer mensen zijn gekomen, bleek dat het makkelijkste object te zijn om die kracht in te laten werken. Zo zijn er kinderen gekomen die bij hun geboorte van die bepaalde sterrengroep een kracht toegerekend krijgt, als deze in de nacht geboren worden. Enkel één sterrengroep blijft voor eeuwig in hetzelfde lichaam; namelijk de Melkweg. Deze wordt gezien als de leider en toezichthouder van alle sterrenbeelden en heeft macht over alles. Maar omdat hij als enige niet toezicht kan houden over àlles vertrouwt het ook veel zijn 9 planeten om vooral toezicht te houden op alle mensen met sterrenbeeldenkrachten. Enkel de planeten weten wie de kracht van de Melkweg heeft en houden dit ook steeds geheim. Opdat er steeds eentje oud genoeg is heeft ieder element twee planeten, behalve de magie, die heeft enkel Pluto.

Je kan dit zien zoals in een driehoek;
Melkweg:
Verzameling van sterren en dus het belangrijkste (is een soort van God; kan alles)

Planeten:
Sterrenbeelden zijn vaak aan planeten gebonden, dus planeten staan boven sterrenbeelden van de dierenriem. Deze hebben per 2 macht over één element en kunnen veranderen in alles wat ze willen. Ze kunnen ook sterrenbeelden van hun kracht ontnemen (tijdelijk).

Sterrenbeelden van de dierenriem:
Deze zijn de 13 belangrijkste; 12 echte sterrenbeelden en dan ook de 13de nl. Ophiuchus of de slangendrager. Heeft per 3 hetzelfde element als kracht & een kracht die te maken heeft met zijn/haar naam.

Kleinere sterrenbeelden:
Kunnen enkel shapeshiften naar hetgeen wat hun naam is (dus enkel shapeshiften naar één ding. Ze hebben geen element) . Ik heb alles net opgeschreven wat dat kan zijn; Arend - Centaur - Dolfijn - Draak - Duif - Eenhoorn - Giraffe - Zwaardvis/Goudvis - Beer - Hond - Hagedis - Kameleon - Kraanvogel - Lynx - Paradijsvogel - Pauw - Pegasus - Phoenix - Raaf - Slang - Veulen - Vliegende vis - Vos - Walvis - Wolf - Zwaan.

Van de Melkweg is er maar één, van de planeten is er van iedere planeet één, van de sterrenbeelden van de dierenriem zijn er van ieder sterrenbeeld 3 en van de kleinere sterrenbeelden zijn er ongelimiteerd veel.

Krachten zijn verdeeld als volgt;
Melkweg; Alles
Ram, Leeuw, Boogschutter hebben als element vuur met als planeten Mars en Mercurius
Vissen, Kreeft, Schorpioen hebben als element water met als planeten Venus en Neptunus
Waterman, Tweeling, Weegschaal hebben als element lucht met als planeten Jupiter en Luna(=Maan)
Stier, Maagd, Steenbok hebben als element aarde met als planeten Saturnus en Gaia(=Aarde)
Ophiuchus heeft als element magie (=licht dat een object geworden is) met als planeet Pluto

Ondertussen ontstaat er enige onenigheid tussen verschillende sterrenbeelden, die de kracht die de melkweg heeft willen verdelen. Vooral voor de onsterfelijkheid. Maar omdat enkel de planeten weten wie de Melkweg is, moeten ze allemaal op een sluwe manier eerst te weten komen wat de identiteit van de Melkweg is. De sterrenbeelden zijn dus verdeeld over 2 groepen; zij die oké zijn met het systeem en zij die de Melkweg willen vinden en verslaan. Maar het is zo de zij die de Melkweg willen verslaan dit niet openlijk bekend maken en een soort van 'spion' zijn, zodat ze kunnen weten wie de Melkweg is. De anderen willen dan te weten komen wie er tegen de Melkweg is, zodat ze hen kunnen stoppen.


Inspiratie ;D

[b]Break the Silence!

Wat ooit de beste vrienden ooit leek is helemaal uit elkaar gegroeid en spreekt elkaar niet meer aan, tot nu!
Wanneer een groep mensen dezelfde geest heeft kan ze makkelijk samen komen. Vijf jaar geleden was dit het geval. Ze ontmoetten elkaar in een skatepark dat in de omgeving gigantisch bekend was. Skaters, BMX'ers, parkourers, breakdancers enz., het was de grootste verzamelplaats voor ieder die een gevaarlijke, avontuurlijke geest had. Zo ontstond er een belangrijke groep van een paar vrienden. Deze breidde zich uit, en werd uiteindelijk als de groep gezien die het park zo'n beetje in hun controle had. De dagen waren er vredig, iedereen was welkom en bevriend met iedereen.
Tot de grote breuk drie jaar later. Het skatepark breidde zich met de tijd uit en werd steeds populairder. En die groep splitste in twee dankzij een ruzie tussen het duo beste vrienden die gezien werden als de leiders. De ene helft van de groep splitste zich toen af van de andere helft van de groep, iedere groep onder leiding van één van de twee jongens. Het skatepark zelf is toen een soort van wedstrijdzone geworden tussen de twee groepen en voor de rest een plaats voor nieuwere mensen die willen beginnen, en iedere groep trok zich terug in een ander skatepark opgericht door de leiders zelf. Die spreken niet meer met elkaar. De hele groep waarbij het allemaal mee begonnen is spreekt gewoonweg niet meer met elkaar. Maar de nieuwere leden (de meerderheid dus) doen wedstrijden tegen leden van de andere groep. Iedere zaterdag is er zo'n wedstrijd in het oude skatepark. In de stad zelf kan het soms ook al uitdraaien op kleinere wedstrijdjes her en der. Nu, twee jaar sinds die breuk zijn de twee groepen al gigantisch uitgebreider, maar nog steeds hebben de eerste groepsleden niet met elkaar gesproken. Nu komt er een nieuwe generatie binnen. Eentje die het probleem misschien kan oplossen.



Welke zijn de leukste, ik kan niet meer kiezen ;3;
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  Hecate Sun 22 Jun 2014, 18:17

Lyle house
Op het eerste gezicht lijkt dit een huis voor jongeren met een stoornis. Dat is ook wat de jongeren denken, wanneer ze er heen worden gestuurd. Ze krijgen doktersessies en een diagnose die een stoornis aangeeft, maar later komen ze erachter dat er iets anders aan de hand is; de jongeren zijn paranormalen en hebben paranormale krachten. De krachten gaan van necromancer tot weerwolf en van heks tot halfdemon. Wanneer ze dit ontdekken komen ze achter de eigenlijke geheimen van Lyle House...

idk dit is van een boek & I kind of liked it c:
Hecate
Hecate

Female Aantal berichten : 446

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  xTeacup_ Thu 24 Jul 2014, 21:18

wow, daar zitten zeker n paar awesome tussen :33




en Hecate, lijkt dat niet n beetje op t internaat dat je geopend had? x3




zelf kreeg ik net n idee over iets met geheim agenten.
t idee is n beetje weg van deze anime (al had k maar 4 eps gezien x3)
n groffe schets van mijn idee was dat dit afspeelde in n wereld waar men magie kon gebruiken
maar nadat niet alleen criminelen maar ook gewone mensen en studenten deze magie misbruikte, werd het verboden.
nu zijn er agenten die als enigste nog magie mogen gebruiken, maar alleen om andere mensen er van te weerhouden om het absoluut niet te doen en om ze eventueel te arresteren. iedereen heeft dan n bepaald wapen waarmee hij/zij hun magie als soort van energie voor zijn. Zo zijn de kogels van geweren gewoon soort van magie kogels die niet kunnen doden.

ook zou er dan een team zijn die zichzelf de M.Force noemen. dit team zijn tieners die nog geloven in de vele goede punten van magie.
zoals je er ook mensen mee kan helpen. de M.Force probeert de agenten dit te laten realiseren, zelfs als ze er zelf voor gearresteerd worden
maar naar mijn idee, mist het nog wat en van verschillende wapens ben k ook nog niet echt over uit, omdat k bijv. niet echt zo'n agent met n boog op zijn/haar rug rond zie lopen
xTeacup_
xTeacup_
WebMaster

Female Aantal berichten : 36694
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Wed 17 Sep 2014, 02:06

Lijkt me leuk :>

Lost time
Als je kon kiezen tussen alleen winnen of jezelf opofferen voor een ander, wat zou het zijn?
In een toekomst, heel ver van ons vandaan; wanneer men al in ruimteschepen in het universum leeft waar men planten als een serre teelt, beslist men een spel in te lassen. De mensen vervelen zich en willen iets om hun te vermaken. Het leven is ééntonig en vredig. Maar door hun populatie van mensen kunnen ze niemand van hunzelf riskeren. Uiteindelijk wordt er besloten een survival game te organiseren. De spelers? Mensen van alle tijden. Ze laten mensen van de aarde komen uit verschillen tijdsperiodes. Mensen van tussen het jaar 0 en 2000. Mensen die niets met elkaar te maken hebben en slechts één ding gemeen hebben; ze hebben ongeveer nog even lang te leven. Tegelijkertijd worden ze in een stadion gedropt. Hun doel is niet om de ander uit te schakelen. Hun doel is om het zo lang mogelijk uit te houden in de serres. Iedere maand (in het topic zelf doen we alles wel wat sneller) worden ze in een andere serre gestoken, ieder met een ander klimaat, fauna en flora.
Op hun arm staat hun overige tijd nog te lezen. Die gaat soms sneller omlaag wanneer iemand gewond is. Wanneer een persoon gewond is, maar nog niet gestorven is, kan een andere persoon ervoor kiezen een deel te geven. Maar het is niet verplicht. Het moment dat de teller op 0 staat, is het Time Out.
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  xTeacup_ Wed 17 Sep 2014, 10:57

awesome~~ echt weer s n game topic :33
(soort van x3)
xTeacup_
xTeacup_
WebMaster

Female Aantal berichten : 36694
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Wed 17 Sep 2014, 17:14

Haha, in een bepaalde manier wel xD
Kan ik nog eens een middeleeuws personage spelen *v*
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  xTeacup_ Wed 17 Sep 2014, 17:23

x3
xTeacup_
xTeacup_
WebMaster

Female Aantal berichten : 36694
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Wed 17 Sep 2014, 17:36

Ik twijfel alleen nog; Nl of Eng topic?
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  xTeacup_ Thu 18 Sep 2014, 11:07

t engelse categorie is nog steeds n beetje aan de weinige kant x3
xTeacup_
xTeacup_
WebMaster

Female Aantal berichten : 36694
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Sat 01 Aug 2015, 18:47

Overspoeld door piraten
Varen op zee is altijd al gevaarlijk geweest. En niet enkel door een storm.
19de eeuw. Wanneer reizen al wat makkelijker geworden is, besluiten een paar nobelen naar de kolonies te reizen. Om daar te raken zit er niet anders op dan de boot te nemen. Een tocht die op zich soms al gevaarlijk kan zijn, maar dan nog de factor met zich meebrengt dat het nog extra fout kan gaan. Ze zijn namelijk niet alleen op de zee.

Piraten op een oude boot. Het is al een tijd geleden dat ze nog een boot te pakken hebben kunnen krijgen. Maar dan krijgt één van hen een luxueus schip in het vizier. Tijd om het schip te vernieuwen. Ze kunnen niet anders dan de andere boot te kapen. Nobelen, dat brengt al een goede buit op zich mee, maar kijk ook naar dat schip. Prachtig, stevig. De piraten kapen het schip en zetten de nobelen op het oude piratenschip. Ze draaien koers naar hun basis, legen het schip daar en vormen het zo om alsof er nooit iemand verdwenen is en het schip nooit bestaan heeft.

Maak je klaar voor een wilde rit.
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  xTeacup_ Sat 01 Aug 2015, 19:08

Nog geen idee voor een titel xD


Eindelijk, de nieuwe zomer breekt aan in de stad en een groep vrienden zijn van plan om op vakantie te gaan. Maar terwijl ze er hier en daar stilletjes over praten, regelt een van hun alles alleen. Van het eten en de activiteiten tot aan de plek waar ze verblijven. Pas als zijn vrienden besluiten waar ze heen willen, verteld hij dat hij àlles al geregeld heeft. Zonder de 'verrassing' te verklappen, neemt hij zijn vrienden mee in een dichte bus en als ze aan komen kunnen ze hun ogen niet geloven.

Ze zijn zojuist aangekomen op de boerderij van de oom van hun vriend. Nu moeten ze als stads jongeren de hele zomer spenderen op deze boerderij. De boerderij is, doordat het zo afgelegen is van de stad, nog erg ouderwets. Ze gebruiken oude werktuigen en een trek paard. Ze melken hun koeien zelfs nog met de hand. Er is geen internet, geen mobiel bereik en de zolder is 'omgebouwd' tot de logeerkamer waar iedereen bij elkaar komt te slapen op kleine matjes.

Niet de vakantie zie ze allemaal in hun gedachten hadden. Daarbij, moeten ze hun verblijf ook nog verdienen door op het land te werken en de koeien te melken.
xTeacup_
xTeacup_
WebMaster

Female Aantal berichten : 36694
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  xTeacup_ Tue 04 Aug 2015, 01:44

Na het terug lezen van 'after you saw your future' en met de 'jong naar oud' opgroei rp's in mijn a hter hoofd, leek het mij miss leuk om daar iets mee te doen

Waarschinlijk heeft iedereen nog vele plaatjes van personages die ze ooooooit eens wilde gebruiken of ooooit nog weer eens willen gebruiken.

Nu is dit hier perfect voor.

Mijn idee was namelijk om een soort van opgroei rp te openen, waar de generaties blijven door gaan.

Zo heb je, gen. 1, met alle personages waar je mee begint (zeg maar 1 of 2 personages.)
En na late de tijd loopt komt er op een punt een soort van time skip.
Gen 1 zijn volwassen en kunnen eventueel een gezin hebben.
Dit is waar gen 2 opkomt, die de rol van de kinderen, tieners etc. Hebben van deze tijd.

Gen 1 gaan met pensioen en gen 2 nemen hun werk posities over, zijn eventueel getrouwd, hebben gezinnetjes etc. Dit is ook weer gen 3 opkomt als de kinderen/tieners

Zo blijft het maar door gaan. Zo spreekt het ook voor zich, wanneer gen 4 op komt, dat Iedereen van gen.1 gestorven is.

Op deze manier is iedereen in staat om hun favorietje platjes en personages (weer) te gebruiken en zal er nooit een lange stilte vallen door gebrek aan verhaal sinds we eventuaal altijd gewoon naar de volgende Gen. kunnen stappen.
xTeacup_
xTeacup_
WebMaster

Female Aantal berichten : 36694
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Tue 15 Sep 2015, 14:34

Inspiratiebron

Tell your world!
Wat als de vriend die je nooit dacht terug te zien plots terugkomt?
Als kind waren ze beste vrienden. Als tiener werden ze misschien net iets meer dan vrienden. Maar dan gebeurt er het onverwachte; zijn vader moet in het buitenland werken, en zijn moeder beslist dat het beter is om met de hele familie te gaan. Ze beloofden elkaar nooit contact te verliezen en iedere dag elkaar berichten te sturen. Na een maand werd dat een week. Na nog een maand of twee werd dat per maand. En dan enkel een verjaardagsbericht wanneer Skype een notificatie stuurt dat er iemand jarig is. Door de tijdszones en omdat ieder zijn eigen leven leidt, groeien ze allemaal uit elkaar. Maar wanneer ze ouder worden en het ongeveer tijd wordt om naar de universiteit te gaan, krijgen ze bericht van hem dat hij terugkomt. In de jaren dat hij weggeweest is is er natuurlijk een heleboel gebeurd. Er zijn ruzies geweest, koppels gevormd, mensen die uit elkaar gegroeid zijn omdat ze op een andere school belandden. Kan het zijn zoals vroeger, of zal hij een heel nieuw leven moeten beginnen? En als hij met iemand samen is geweest, zijn er misschien nog gevoelens over?
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  PuddingMonster Thu 17 Aug 2017, 02:23

Masquerade
Elkaar kennen maar ook weer niet, hoe weet je uiteindelijk de ware aard achter het masker?!
In een andere wereld wordt het land overdekt door schaduw, waarin het onleefbaar wordt door schaduwmonsters. Maar in deze duisternis is er een oase van licht te vinden: Lucretia. Daar heeft men een materiaal gevonden die energie loslaat die schaduwmonsters afweert. Sinds het begin van de stad zijn er mensen die deze energie binnen zichzelf vinden en magie kunnen gebruiken om zichzelf sterker te maken en de magie in hun zwaard te leggen. Zij zijn vechters tegen de monsters en worden Paladins genoemd, ridders van het licht. En omdat deze magie doorgegeven wordt via erfelijkheid, zijn deze families nobele en rijke families geworden. Maar natuurlijk is er in Lucretia ook corruptie, mensen die dingen niet volgens de boekjes doen. Om deze mensen uit te schakelen leeft er in de underground van Lucretia een guild van assassins. Ook zij bezitten dezelfde magie, maar gebruiken deze eerder om een soort balans te creeëren binnen de stad, ook al maakt dat hun handen vuil met bloed. Maar dat zij magie bezitten maakt ook van hen nobele families.
Uiteindelijk is het grootste vertier van nobelen om gemaskerde ballen te organiseren. Voor hun is dat de makkelijkste manier om ongemerkt roddels te verspreiden of liefdesaffaires te houden. Voor de jongeren de beste manier om hun banden los te laten en zichzelf te kunnen zijn. Maar natuurlijk weet niemand wie een assassin is en wie een paladin. En wordt het gevaarlijk verkeerde vriendschappen te maken.
PuddingMonster
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14784
Leeftijd : 27

Back to top Go down

Ideeën voor meespeel verhalen Empty Re: Ideeën voor meespeel verhalen

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum