Bandayo -anime/manga-

Page 1 of 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Go down

Bandayo -anime/manga-

Post  PuddingMonster on Sat 13 Apr 2013, 21:57

Na DawniPie's goede opmerking in de Hema....
Beyblade is helemaal out; tijd voor yo-yo's!
Er is geen enkel speelgoed meer populair met de kinderen. Beyblade is gedaan, net zoals Bakugan, B-daman en al die andere shizzle. En het begint tijd te worden voor een nieuwe rage. En dan komt er plots een idee boven wanneer een paar kinderen gespot die toevallig met yo-yo's een wedstrijd deden. Het ontstaat, een nieuwe rage waarbij yo-yo's het middelpunt zijn. Ze worden speciaal vervormd zodat er aan drie catergorieen van wedstrijden deel genomen kan worden; vaardigheid, precisie of gevechten.
Bij vaardigheid wordt er van de speler gevraagd zijn kunsten te showen en dus speciale bewegingen te doen. Het touw van de yo-yo kan hierbij benut worden, zowel als de yo-yo zelf en speciale pasjes van de gebruiker. In wedstrijden hiervan wordt er beoordeeld door te letten op volgende punten; techniek, opvoering en ritme. Tijdens een opvoering wordt er ook meestal gebruik gemaakt van muziek. Voor de kunstjes te kunnen zijn de touwen van deze yo-yo;s veel groter gemaakt.
Dan is er precisie, het onderdeel waarbij men bordjes moet raken die in een veld overal verschijnen. Het veld kan altijd verschillen; het kan een setting zijn met stenen, bomen, struiken, lang gras, water(vallen), enz. Hoe meer er geraakt worden, hoe beter je scoort. Voor de precisie zijn deze yo-yo's kleiner, maar er wordt toegelaten dat er gravures in gebracht worden zodat het de gebruiker makkelijker maakt in een korte tijd heel precies te laten zijn. Deze yo-yo's zijn dus eigenlijk ook heel persoonlijk voor iedere gebruiker. Het gaat hem in dit onderdeel meer om de reflex en de precisie in een korte tijd van de speler zelf.
En ten laatste is er nog gevechten. Hier gaan twee spelers tegen elkaar op in een gevecht. De spelers zelf mogen niet verwond worden, daarom zijn de yo-yo;s van dit onderdeel ook veel groter dan deze van andere onderdelen. Het touw is iets korter ook waardoor de spelers elkaar zeker niet zouden raken. De yo-yo's zelf zijn ook heel makkelijk te repareren en bestaat uit meerdere onderdelen. De bedoeling in een gevecht is dat de ene speler zeker de yo-yo van de andere speler kan breken. Scherpe randen aan de yo-yo's zijn niet toegestaan
In een wedstrijd, genaamd Bandayo, is het de bedoeling dat spelers zich in teams van 2 inschrijven; een persoon doet vaardigheid, de andere persoon doet precisie en het gevecht moet een van de twee doen, ze mogen zelf kiezen wie van de twee dit zal doen.
Na een verloop van tijd kreeg iedere soort yo-yo een eigen kracht. Enkel spelers die dicht genoeg bij hun yo-yo's zijn kunnen deze boven laten komen en vorm geven tot een dier. Meestal gebruiken ze dan deze 'dieren' in gevechten.

Regels.
-manga/anime
- geen 18+ praat/gedoe
- hou bloederige details voor jezelf
- geen gevloek/geruzie
- niet te ver in de liefde
- geen grof geweld
- hang hier de dramaqueen niet uit
- teams worden meestal behouden, het kan zijn dat hier en daar iemand in het verhaal besluit van partner te verwisselen
- Have fun. (:

ik ben;
Lynn Robinson
Lynn Robinson
Lynn Robinson
Lynn Robinson
Lynn Robinson
naam; Lynn
geslacht; vrouwelijk
karakter; Lynn is een ongelooflijk vrolijk meisje, die altijd aardig doet tegen andere mensen. Ze kan gewoon niet helemaal boos worden, tenzij iemand haar beledigd heeft. Zelfs dan, blijft Lynn nooit lang kwaad op de persoon, & de volgende minuut glimlacht ze waarschijnlijk alweer. Maar dat betekent niet dat ze het vergeten is. Lynn voelt zich namelijk snel schuldig over iets, & steekt de schuld dan ook op zichzelf. Ze onthoudt de woorden van andere mensen voor altijd, & zal hen niets verwijten, alleen haarzelf. Ook verteld ze dit aan niemand & houdt haar gevoelens enkel voor zichzelf.
oogje op; --
meestal team met; Kida
specialiteit; vaardigheid
extra; Lynn vertrekt nergens naartoe zonder haar camera. Ze heeft het altijd bij de hand, & trekt van alles wat haar maar een beetje boeit een foto. Wees maar niet verbaasd als je er zelf een heleboel keren opstaat; ze houdt er namelijk ook geen rekening mee of er nou echt mensen opstaan, of enkel de dingen die haar boeien.
yo-yo; (kleur: groen)
Kuro
Kuro
Kuro

Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
Shou Kurusu
& nog een filmpje lol :3 (liedje is niet van hem btw xd)
naam; Shou
geslacht; mannelijk
karakter; Shou is een ongelooflijke vrolijke jongen. Alles wat hij doet, doet hij enthousiast & vol met energie. Zijn emoties zijn makkelijk van zijn gezicht af te lezen & in zijn acties te zien. Mensen herinneren hem vaak aan zijn ietwat korte lengte (1m61 lol :3). Hij wordt er meestal chagarijnig op, maar dat blijft niet lang. Zijn vrolijke karakter compenseert namelijk ook alles. Buiten zijn energieke karakter, is Shou ook nog ongelooflijk muziekaal; hij is dol op muziek, & voelt zich ook beter als hij naar muziek luistert, of het speelt. Maar diep binnenin heeft Shou een lichte hekel aan zichzelf; grotendeels om zijn gezondheid. Hij heeft namelijk een hartziekte, waardoor hij kan flauwvallen wanneer hij zich te hard inspant in een sport. Daarom heeft hij zich erg hard getraind, om er tegen te kunnen. Bovendien heeft Shou hoogtevrees. :3
oogje op; --
team met; Violet
specialiteit; vaardigheid
extra; Shou speelt viool.
yoyo; (kleur: rood)
Avanii

MC (in het midden)
naam; MC
geslacht; mannelijk
karakter; MC is ongelooflijk actief wanneer hij de Bandayo-wedstrijden moet presenteren. Zijn commentaren zijn altijd geimproviseerd. Daarbuiten weet eigenlijk niemand wat zijn karakter is. Hij wordt altijd vergezeld van 2 kleine medepresentatoren; de ene heeft bruin haar en is heel verlegen. Deze wordt ook M genoemd. De andere is meer ondeugend en durft wel eens de andere plagen; deze wordt C genoemd.
oogje op; --
extra; Niemand weet wat MC's echte naam is, noch wat M's echte naam is, nog wat C's echte naam is.

Last edited by PuddingMonster on Fri 29 Apr 2016, 23:08; edited 3 times in total
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14735
Leeftijd : 21

View user profile

Back to top Go down

Re: Bandayo -anime/manga-

Post  K.Lenno.02 on Sun 14 Apr 2013, 13:10

Klik
naam: Violet
geslacht: Vrouwelijk
karakter: dagdromer, gevoelig, snel gedeprimeerd, koppig, haat het om alleen te zijn
oogje op:
team met: Shou
specialiteit: Precisie
overig:
Yo-Yo: (kleur: paars)
Blue

yo (yo)
schattig
mooi
O.O
lief
Kidachu
Love
Neko
zo schattig ^^
:3
naam: Kida 'Lastig' 'Grapjas' Masaomi
geslacht: mannelijk
karakter: dagdromer, koppig, eigenwijs, doorzetter, snel gekwetst
oogje op:
team met: Lynn
specialiteit: precisie
overig: heeft altijd wel een geel sjaaltje bij
Yo-Yo: (kleur: Geel)
Mamoru

Last edited by K.Lenno.02 on Sun 14 Apr 2013, 13:14; edited 1 time in total
K.Lenno.02
WebMaster

Female Aantal berichten : 36633

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 14 Apr 2013, 13:13

zijn goed ;3
dus de naam is uiteindelijk Violet geworden xD
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 14 Apr 2013, 13:15

jup, past beter vind ik xd
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 14 Apr 2013, 15:42

zou er nog iemand meedoen? :3
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 14 Apr 2013, 15:48

ik hoop het voor ze xd
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 14 Apr 2013, 15:54

wel, er is niemand online ;3
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 14 Apr 2013, 15:57

behalve wij xd
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 14 Apr 2013, 16:12

dan beginnen we? :3
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 14 Apr 2013, 17:23

(wooow.. had niet gemerkt dat je al gereageerd had xd)

jup :3
start jij?
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 14 Apr 2013, 17:39

jup ;3

Met een schok val ik naar achter wanneer er een gigantische kat met twee staarten en twee hoorns voor me staat. Een moment geleden was ik gewoon met mijn yo-yo aan het spelen, maar nu was daar precies die kat uitgesprongen. De moment dat het niet meer aan mijn vinger zat verdween het ook gewoon weer. "Wat was dat allemaal...?" mompel ik terwijl ik nog steeds op de grond zit. Twijfelend sta ik dan recht, rol het touw weer op en steek mijn yoyo weer in mijn zak. Rustig sla ik het zand dan van mijn kledij en ga weer het drukke plein op waar het parkje op uit komt.

Op de achtergrond klinkt een lied met een goede, sterke beat. Met wilde, snelle bewegingen haal ik mijn yoyo doorheen de hele lucht. Het touw buigt, spant zich op.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 14 Apr 2013, 18:43

Kida was ergens in het bos, aan het trainen voor de wedstrijden: precisie. hij had een aantal blikjes overal op de grond gezet en probeerde die met zijn Yo-yo om te stoten

Violet was ergens in het park, ze probeerde haar Yo-yo de kale plekken tussen de bloemen te tikken.
"sorry" zei ze elke keer als haar Yo-yo toch een bloem raakte en soms zelf kaal stootte.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 27 Apr 2013, 00:49

Alles is er een beetje té druk naar mijn smaak, en dus besluit ik maar een kleine omweg te nemen door het bos. Even let ik niet op op mijn omgeving, waardoor ik de blikjes van Kida niet opmerk en met een luide gil schrik wanneer er een yoyo net iets te dichtbij komt.

Wanneer de muziek dan eindigt hoor ik niet veel verder de hele tijd 'sorry'. Zou er misschien iemand lastiggevallen worden door een groepje jongens? Meteen ren ik naar de plaats waar het vandaan komt, terwijl ik dus mijn spullen achterlaat.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 27 Apr 2013, 01:04

Kida keek op toen hij bijna iemand raakte en nam zijn Jojo in de hand
"gaat het? Dat schilde maar een haartje" zei hij

Violet merkte hem niet op. she bleef richten op de lege plekken tussen
de bloemen maar bleef hier en daar ze toch steeds raken. "sorry" zei
ze weer als ze er een kaap stotte (zo schattig xd)
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 27 Apr 2013, 18:31

"J-Ja hoor," zeg ik met een grijnsje, "ik ben alleen even geschrokken." Ik had me bijna op mijn voorhoofd kunnen slaan; had ik maar wat beter opgelet.

(echt eh xDD)
Even kijk ik verbaasd wanneer ik merk dat ze enkel sorry zegt tegen de bloemen. Ik zucht opgelucht en blijf nog even naar haar training kijken. "Is dat misschien... precisie...?"
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 27 Apr 2013, 18:37

k zie dat die haarstijl van Lynn op die banner, en k denk er meteen weer aan
mijn, 5 jaar lang weg geweest pony is terug :3

"volgende keer uit kijken waar je loopt dan" zei hij, alsof her alleen haar schuld is xd

ze schrok toen ze plots een stem tegen haar hoorde praten en keek om.
"dat moet het uit eindelijk zijn ja" zei ze
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 27 Apr 2013, 19:09

had jij een pony? ;o

"Maar wie zou ook denken dat er ook maar iemand plots het idee heeft in een park zo hard rond te zwieren met zijn yoyo?" zeg ik, een beetje geïrriteerd dat hij het laat lijken dat het geheel mijn schuld is, "Ìk kan het tenminste nog subtiel."

"Het is alvast beter dan wat ik kan," zeg ik met een grijnsje, "ik zou nog een heel stuk gras meenemen. Sorry dat ik je in je training stoor trouwens."
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 27 Apr 2013, 19:24

(qua haar) ja xd
die is verdwenen toe de kapster on besproken de schaar in mijn haar zette ><

"dus het is mijn schuld?" vroeg hij met een emotieloze blik (gaan ze nu echt ruziën? xd)

"dat maakt niet uit, ik zou anders toch alleen bloemen kaal stootten " zuchtte ze voordat ze
door haar knieën bij de bloemen ging zitten en een kale bloem met de losse blaadjes op pakte.
"en ze zijn juist zo mooi" zei ze schuldig
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 27 Apr 2013, 19:31

oh, ik dacht even een echte pony xDD
wij noemen dat namelijk een staart ;3

"Ik laat je alleen even weten dat het niet alleen mìjn schuld is," zeg ik koppig.

"Ze groeien nog terug," zeg ik geruststellend, "zolang de wortels er nog inzitten zullen ze dat altijd doen. Waarop richt je eigenlijk?"
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 27 Apr 2013, 19:33

een staart op je voorhoofd/ (nu moet k denken aan Oz xd)

"de mijne anders ook niet"

"weet ik, maar toch. en ik richtte op de kale plekken tussen de bloemen" zei ze
en wees naar enkele plekken tussen de bloemen waar het gras plat geslagen is
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 27 Apr 2013, 21:34

hoezo op je voorhoofd? xD

"Dan hebben we gewoon beide wat schuld,"

Mijn blik glijdt naar het gras wanneer Violet wijst naar waar ze aan het richten was. "Zo erg is het toch nog niet?"
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 27 Apr 2013, 21:36

laat maar xd

"goed" zei hij, "daar hou k je aan"

"wel voor die arme bloemen" zei ze
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 27 Apr 2013, 21:45

is een pony een frou dan? xD

"En ik jou," zeg ik meteen, "voor je het terug op mij steekt."

"Daar heb je gelijk in," zeg ik, mijn blik glijdt weer terug naar Violet, en ik glimlach wanneer ik mijn zin vervolg,"maar als je betert ga je ze niet meer raken, en wie weet zullen ze tegen dan terug gegroeid zijn. Dan kunnen ze zien hoeveel beter je geworden bent."
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 27 Apr 2013, 21:48

wat is een frou? xd

"en jou terug op mij' zei hij droog

"denk je dat echt?" sprong ze meteen weer op en keek hem met een big smile aan waarbij ze een van de bloempjes haar handen hield (so cute xd)
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 27 Apr 2013, 22:13

haar op je voorhoofd :3
zo rechtgeknipt, in plaats van een bles xD

"Ik heb het nooit echt helemaal op jou gestoken," zucht ik.

(omg, ik smelt gewoonweg xD)
"Ja, dat denk ik echt," zeg ik glimlachend.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Back to top