The tribe

Page 6 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: The tribe

Post  Dalychnea on Mon 23 Dec 2013, 23:26

Ze sloot even haar ogen toen Travis haar een aai over d'r kop gaf, waarna ze hem kwispelend nakeek. Ze ging weer staan en liep op een drafje het kamp door. Haar oren had ze naar voren. Ergens langs een tent ging ze liggen en rolde zich op tot een balletje. Haar staart lag voor haar neus en haar ogen sloot ze.

Met een zachte blik in haar ogen keek ze naar wat Travis bij Emberle deed en keek op door wat hij erna zei. Ze knikte even. 'Ja, ik geloof het wel.' zei ze met een glimlach en keek hem even na. Emberle ging er ook op een drafje vandoor. Ze keek ook het vosje even na. Rustig ging ze achter Travis aan naar Vince. Ze had niet echt iets anders te doen.
Dalychnea

Female Aantal berichten : 12754
Leeftijd : 24

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 23 Dec 2013, 23:36

Travis had nog niet door dat Nanaho achter hem aan liep.
Net voor het luik (zo zal ik het dan maar even noemen) van de tent van de 'keuken' merkte hij haar door haar voetstappen die hij hoorde sinds hij zelf stil stond. Hij wachtte toen even op haar voordat hij de temt binnen liep. Even snoof hij de geur op van de stoofpot die Vince aan het maken was, "Dat ziet er al goed uit, je mag jezelf daarvoor een schouderklopje geven," plaagde hij hem even voordat hij het kommetje omhoog hield. "waar moet al het vaat heen?" vroeg hij toen weer met een neutrale blik
K.Lenno.02
WebMaster

Female Aantal berichten : 36606
Leeftijd : 21

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Tue 24 Dec 2013, 11:32

Ze keek de tent binnen toen Travis het doek opzij deed en gelijk kwamen de heerlijke geuren van wat hij aan het klaarmaken was haar neus binnen. Een glimlach verscheen er op haar gezicht en moest zacht grinniken door wat Travis tegen Vince zei. Kitty zat bij Vince. Ze had haar blik met een glimlach op het blondharige meisje gericht.

Hij keek op toen hij mensen bij de ingang van de tent hoorde en een glimlach verscheen er op z'n gezicht toen die zag dat het Travis en Nanaho waren. Hij moest lachen door de opmerking die Travis maakte. 'Daar heb ik Kitty voor.' zei hij met een grinnik en keek even opzij naar het meisje die langs hem zat, waarna hij weer terug keek naar de leider toen die hem vroeg waar de vaat naartoe moest. 'Oh, eh.' begon hij. 'Buiten deze tent staat een bak en daar doen we de vaat in.'
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 24 Dec 2013, 17:01

"ok, thx,"zei hij toen hij weer de tent uit ging en liep om de tent heen naar de bak met al het vaat.
Hij draaide zich om en net voordat hij weg kon lopen, voelde hij een warm gehijg in zijn nek. Even legde hij zijn hand op zijn nek voordat hij uiteindelijk zich omdraaide en oog in oog stond met een beer. Hij was vast op de geur van de restjes van het vaat afgegaan. De beer bewoon niet, maar voordat Travis ook maar iets kon pakken, lied het grote beest een luid gebrul en gooide de bak met al het vaat om op de grond.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Tue 24 Dec 2013, 19:10

Ze hoorde gerommel net toen Travis om wilde draaien en zag de beer door de vaat snuffelen. Alleen voelde hij zich gelijk bedreigd door Travis, die zich omdraaide. Geschrokken sloeg ze een gil uit en daardoor kreeg de beer ook haar in het oog. Als versteend bleef ze met grote ogen staan kijken naar het wilde dier. Ze had echt helemaal niets geleerd over zelfverdediging. Ze had zich alleen verdiept in het maken van middeltjes en in kruidenplantjes. De beer brulde luid en gooide de bak met de vaat op de grond, snel verborg ze zich achter Travis. Dat was het enige veilige plaatsje dat ze zo snel kon vinden.

Gelijk toen hij een luide brul hoorde, keek hij op. Hij pakte een gloeiende barbeque-vork van het vuur en kwam ermee naar buiten. Het dier stond dichterbij dan hij dacht. Bijna liep hij ertegenaan. Hij hupste een beetje op één plaats om in evenwicht te blijven en deed toen een stap naar achteren. De barbeque-vork had hij op de beer gericht. Het was misschien een heel lullig wapen, maar het was gloeiend heet, dus het kon nog wel iets van een functie tegen de beer hebben.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  TigerEyes on Tue 24 Dec 2013, 20:17

sorry voor het lange wachten D:
en als jullie mijn versie van de beer wegjagen niet goed vinden, doe dan maar dat hij terugkomt ofzo xd

Ik hoor een luid gebrul dichtbij, en ik volg het geluid van de brul. Het klinkt gevaarlijk, en gevaar is niet gewenst in ons kamp. We hebben hier wel vaker al beren gehad. Het gebrul komt me bekend voor, dat klinkt als al de andere beren die hier in dit kamp geweest zijn. Snel haal ik ergens een fakkel van een tent, en nog een boog met een paar pijlen, en een mes, voor noodgevallen. (die gebruiken ze voor als je wacht speelt in de nacht), en steek die fakkel in brand. Altijd het beste manier om roofdieren weg te jagen. (wil gewoon niet echt meteen een beer vermoorden xd) Ik loop naar de beer en roep naar hem toe, de beer richt zich nu op mij af, en ik hou de fakkel recht voor me. Met hairspray in de andere hand, spray ik wat met die haarspray zodat het vuur snel en gevaarlijk, en ook vergrotend naar hem richt.. (goed als vuurwapen lol XD en wist btw niks anders. Wil niet riskeren dat de beer hun opeet.) Ik sta ongeveer een paar meter van de beer weg. De beer brult weer, en vlucht de bosjes in.
TigerEyes

Female Aantal berichten : 16258

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 24 Dec 2013, 21:00

toen de beer terug het bos in ging, keek hij nog even naar de opening waardoor hij weg is gedaan. zodra hij zeker wist dat de beer weg was, keek hij naar de anderen, "iedereen ongedeerd?" vroeg hij toen voordat hij naar Alice haar 'fakkel' keek. "dit keer is het dan goed gegaan, maar andere beren kunnen nog agressiever worden door vuur,"zei hij wat serieus, "denk de volgende keer nog even wat extra na, ok?"
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  TigerEyes on Tue 24 Dec 2013, 21:06

mijn r knop werkt niet meer zo goed mee -.-

De beer vlugt, maar ik houd mijn fakkel nog even aan, voor de zekerheid. Waarop Ryosuke zegt dat ik volgende keer beter moest nadenken. ''Ik weet wat ik doe. Alle roofdieren zijn bang van vuur, geen enkel dier zou blijven na dat ze te maken hadden met deze fakkel.'' zeg ik zeker van mezelf. ''En daarbij, ik ben altijd goed voorbereid.'' zeg ik verder en haal mijn mes tevoorschijn ''voor de zekerheid, toch.'' en verberg de mes weer.
TigerEyes

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 24 Dec 2013, 21:57

"dan weet je dat duidelijk niet, ik wil de groep niet riskeren door iemand die niet weet wat de gevolgen kunnen zijn,"zei hij licht geïrriteerd
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  TigerEyes on Tue 24 Dec 2013, 22:17

Hehe eindelijk mooie lange stukken xd

Een beetje verbaasd dat hij vond dat ik niet het goede ding deed, discussier ik verder over een puntloze discussie tussen mij en Ryosuke. ''En hoe moet jij dat weten? Hoe zou jij weten of ik nog nooit gevochten heb met een beer.'' zeg ik zelf ook geïrriteerd. ''En wat had jij anders gedaan? Vechten met een beer zonder wapens is ook niet echt zo...veilig.'' Ik probeer niet met een boze toon te praten, dus het klinkt meer zacht en kalm. Bijna emotieloos, maar dat is niet precies hoe ik me voel. Boos ben ik niet, gewoon wat verbaasd, maar tegelijkertijd begrijp ik wel dat hij aan de anderen dacht. Toch, wat anders kon ik gedaan hebben? Als ik hem bezeerde dan zou hij zeker wild geworden zijn, en de anderen aangevallen hebben. Verdovingsmiddelen hebben wij niet. Dan denk ik toch aan een andere optie, eentje die veilig zou zijn als het lukt, maar die heel veel kans heeft om te falen. Hem vangen met een net. Maar dat zou toch niet lukken, want wat moeten wij dan doen? Sinds die dan zo wild zou vechten tegen het net...Nee, ik weet echt niks beters dat ik kon doen.
TigerEyes

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Tue 24 Dec 2013, 22:20

watria

wat Alice nu zegt is de grootste onzin

sommige wilde dieren worden echt agressiever door vuur & dan ben je nog verder van huis
het beste dan ook om te doen als een beer scharrelt voor eten is hem gwn z'n gang te laten gaan & al het eten op te bergen

'Ik ben ongedeerd.' zei ze zacht toen Travis dat aan iedereen vroeg. Alleen ergerde ze zich aan het arrogante antwoord van Alice. 'Dat is niet waar. Niet alle wilde dieren zijn gelijk bang voor vuur. We hebben inderdaad geluk gehad nu. Als die beer agressiever had geworden door jouw actie, had je ons alledrie in gevaar gebracht.' zei ze boos tegen Alice. Het kon haar niet schelen dat ze de leidster was. Zij was ook een mens. Net als zij. Niets meer en niets minder. Wat ze net had gedaan was echt extreem ondoordacht en dat moest ze weten.

Hij was het totaal niet eens met wat Alice zei, maar net toen hij er iets van wilde zeggen gaf Nanaho haar al de wind van voren. Dat had hij niet verwacht van het meisje die altijd zich op de achtergrond bevond en stilletjes aan haar middeltjes zat te werken. Een klein grijnsje verscheen er op z'n gezicht. Dit was een aangename verrassing.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  TigerEyes on Tue 24 Dec 2013, 23:03

Yep I know. Had graag dat ze niet zoveel weet over de natuur, dat ze een echte city girl is, maar dat ze de leider is omdat ze daar echt goed in is. En dat er dan zo iemand tussen de groep zat die veel weet over de natuur, en haar mischien ging helpen ofzo. Dat die ene persoon zo naar haar toe gaat en ziet dat ze niet veel weet en haar wilt helpen...snappie?
Sorry als ik dat niet op haar info gezet heb bij het begin xd (ik weet dat je je eigelijk moet zo groot mogelijk moet maken en al)

Ik zucht even kort ''Ik heb al vele keren gezien dat beren altijd bang zijn van vuur, maar nog nooit heb ik een zien vechten. En daarbij...ik mag mischien geluk gehad hebben, maar als ik mischien iets anders deed, of zelf niks, kon iemand wel nu gewond zijn..of erger.'' zeg ik. En doe de fakkel uit (op een of andee manier) ''ik zou beter gaan, hier gaan discussieren over hoe een geluk we hadden is gewoon verloren tijd, en ik heb nog andere dingen te doen.'' zeg ik terwijl ik verberg dat ik eigelijk mischien wat te veel geloof in die dingen dat ze op tv toonden vroeger. Met uitgeblazen fakkel en hairspray in hand ga ik terug naar de plaats waar ik de dingen haalde, en zet mijn spullen daar terug.
TigerEyes

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 24 Dec 2013, 23:25

Hij keek Alice nog even met n geïrriteerde blik na voordat hij naar de andere keek,
"we kunnen beter wat ectra voorbereid zijn tegen de volgende aanval van een beer, of iets," zei hij
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Tue 24 Dec 2013, 23:51

Nogal boos keek ze Alice na en richtte zich toen op Travis door wat hij zei. Ze knikte. 'Lijkt me handig.' zei ze. 'We kunnen beginnen om de bak met de vaat binnen in een tent te zetten en het kamp zo schoon mogelijk proberen te houden.' Na dit voorstel, keek ze van Travis naar Vince om te zien wat ze ervan zouden vinden.

Hij luisterde naar het voorstel dat Nanaho deed en knikte. 'Ja, dat sowieso.' zei hij. Dat zou er in ieder geval voor zorgen dat er niet nog meer beren kwamen rondscharrelen op zoek naar voedsel. 'Maar het lijkt me in ieder geval niet handig om wapens tegen ze te gebruiken. Dan maken we het misschien alleen maar erger.' Hij keek van Nanaho naar Travis.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Tue 24 Dec 2013, 23:54

hij knikte, "ik sta er ook niet echt bij te springen bij de gedachte om een der met mijn eigen handen te doden.
we kommen ook een manier bedenken om ze als nog buiten het kamp te houden, met een hek ofzo," zei hij na hun voorstellen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Wed 25 Dec 2013, 00:47

Hij knikte op Travis z'n voorstel. 'Dat lijkt me wel een goed plan.' zei hij. 'Alleen moeten we dan wel het woud in gaan om hout te krijgen.' Dat leek hem wel gevaarlijk. Hij wist dat Nanaho wel eens zelf het woud in ging in haar eentje, dus zij zou dan zeker mee moeten, aangezien zij haar weg wel zou weten. Hij richtte zich dan ook tot haar. 'Zou jij dan mee willen gaan? Het lijkt mij dat jij het beste de weg weet in het woud.' zei hij tegen haar.

Ze knikte instemmend met Travis z'n voorstel en luisterde naar wat Vince erop te zeggen had. Met een glimlach knikte ze op Vince zijn vraag of ze mee wilde gaan het woud in, als een soort gids. 'Natuurlijk wil ik dat.' zei ze. Ze was wel heel blij dat ze een rol kon vervullen in deze actie om het kamp beter te beschermen.

Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Thu 26 Dec 2013, 22:42

"laten we gaan dan,"zei hij voordat hij het bos in liep,
wel via een andere ingang en ver weg van die de beer genomen had
toen hij een normaal wandel pad tegen kwam, begon hij die te volgen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  TigerEyes on Thu 26 Dec 2013, 23:51

Morgen weg dus denk niet dat ik dan online kan komen :/
En sorry dat ik het zeg maar de laatste tijd...vind ik dit forum saai geworden. De enige die hier nog normaal reageren behalve ik zijn jullie 2, de meesten zijn gestopt hier...en de leukste topics zijn ook verlaten :(

Na dat ik de dingen weggezet heb ga ik weer de tent uit en denk over wat er juist gebeurd was. Ik besloot om het kamp te doorzoeken of er ergens nog wat boeken liggen ofzo. Van tent tot tent doorzoek ik ze helemaal maar vind geen boeken. Nu zoek ik ook ik caravans, tuurlijk kijk ik niet in de woonplaatsen. Maar mischien bij ons volgend bezoek naar de stad kunnen we wat boeken vinden. Soms gaan we eens naar de stad als we iets nodig hebben. Bijvoorbeeld electronische dingen. Meestal gaan we winkels, fabrieken en huizen doorzoeken maar soms gaan we naar de vriendelijke tribe's voor iets speciaals, zoals hondenvoer.
TigerEyes

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Fri 27 Dec 2013, 23:57

Snel ging ze achter Travis aan toen die het bos al in liep. Ze vond het altijd fijn om in deze gebieden rond te lopen. Hier voelde ze zich altijd thuis. Ze lette goed op de paden waar ze liepen. Zij was de gids, dus zij moest de twee jongens veilig door het verraderlijke gebied van het bos leidden.

Voordat hij met de twee mee was gegaan, had hij nog even snel een houtzaag meegepakt vanuit zijn tent. Dat leek hem wel handig voor als ze hout wilden winnen in het bos. Hij droeg de zaag aan een leren band over zijn schouder. Het ding was behoorlijk groot. Er waren dan ook twee man nodig om het te bedienen. Zwaar was die ook, maar dat maakte Vince niets uit. Hij zou het wel kunnen dragen.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 28 Dec 2013, 16:33

Hij liep stilletjes achter Nanaho aan en keek alleen rond om tezien of er niet weer ene beer in de buurt was. toen hij Vince met de leren band van de zaag ovr=er zijn schouder zag, draaide hij zich onder het lopen even om, "als je wilt dak ik het draag moet je het zeggen," zei hij voordat hij zich weer omdraaide
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Sat 28 Dec 2013, 22:17

Met een glimlach keek hij naar Travis door zijn aanbod. 'Ik zal het in gedachten houden, dank je.' zei hij en stapte over een boomwortel heen die nogal op de oppervlakte van de aarde groeide. Het was goed dat hij die opgemerkt had, anders had hij nu voorover op de grond gelegen. Hij was het niet erg gewend om het kamp uit te gaan. Alle spullen die hij nodig had, werden hem altijd gebracht.

Ze leidde de twee jongens naar een plaats waar er stevige bomen stonden. Niet te dik, maar ook niet te dun.
Op de plaats aangekomen, keek ze met een glimlach om naar de jongens. 'Hier is het.' zei ze. 'Deze bomen leken mij wel geschikt.' Haar blik richtte ze even op de bomen en toen weer terug op Travis en Vince.

Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 29 Dec 2013, 11:57

hij keek even omhoog naar de boom, 'deze is perfect, hij is ook niet de lang,"zei hij voordat hij achter de boom ging staan en wachtte voor Vince om hem de andere kand van de zaag te geven zodat ze dan samen de boom konden omzagen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Mon 30 Dec 2013, 23:02

Met een tevreden glimlach knikte ze op wat Travis zei en kreeg een goed gevoel door zich heen. Zo had ze toch nog iets kunnen doen. Ze ging even ergens tegen een boom aanleunen toen ze Vince met de zaag naar Travis toe ging en ze de boom begonnen te zagen. Ze keek naar hoe ze dat deden. De zaag leek haar wel zwaar. Hij was ook zo groot. Logisch dat ze het met z'n tweeën moesten doen.

De zaag haalde hij los van z'n rug toen Travis achter de boom verdween en liep naar de boom toe. Eén zijde van de zaag gaf hij aan Travis en ging zelf aan de andere kant van de boom staan. Hij keek even langs de boom heen tot hij Travis zag staan en keek hem met een vragende blik aan. 'Ja?' vroeg hij om zeker te weten dat hij de zaag richting hem kon duwen.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 30 Dec 2013, 23:36

Hij nam met bijde handen het handvat van de kant die Vince aan hem gaf vast en keek hem aan toen hij vroeg of ze konden beginnen met het omzagen van de boom. "yup,"zei hij met een knik en zette een voet wat veder naar achter om in een betere houding te staan voor het zagen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Dalychnea on Sat 21 Jun 2014, 12:58

Terwijl de heren bezig waren met de boom, ging zij even op zoek naar kruiden of plantjes die ze kon gebruiken voor medicijnen te maken. Als de jongens klaar waren zouden ze vast wel een gil geven en dan kwam ze terug. Met een glimlach liep ze langs de planten en keek goed naar de structuur ervan om ze te herkennen. Ze had sinds ze hier was zich gestort in de studie naar planten, omdat zij de shamaan was hier.

Hij duwde de zaag naar Travis en zo begonnen ze de boom om te zagen. Het was wel zwaar werk en het zweet stond binnen no-time op zijn voorhoofd, maar hij gaf niet op. Dit moest gebeuren. Het was voor de veiligheid van het kamp en dat vond hij heel belangrijk. Anders zouden ze wel zijn ontsnapt aan het virus, maar zouden ze bezwijken aan de natuur.
Dalychnea

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 6 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics