You're a Lifesaver!

Page 39 of 40 Previous  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: You're a Lifesaver!

Post  K.Lenno.02 on Sun 02 Aug 2015, 16:15

Toen hiroto uiteindelijk vergenoeg op de overloop was en Evelyn haar deur had dicht gedaan, liep ze naar haar kleding kast en trok ze wat zomerse kleren aan. Ze kamde haar lange haar en opende ze haar gordijnen. Ze keek nog even door het raam naar buiten voordat ze her raam open deed door het onderste stuk omhoog te duwen en vast te klikken. Ze leunde even door het gat en ademde de frisse lucht diep in en uit. De zon scheen niet al te hoog in de lucht en Evelyn liep richting haar deur. Als ze haar kast weer passeerde, nam ze haar witte hoed van de punt en zette die op haar hoofd.

Hiroto was was op zijn mobiel aan het lezen terwijl hij met zin andere hand een lepel met wat musli naar binnen schoof. Hij hoorde Evelyn naar beneden komen doordat sommige planken van de trap wat kraakte. De eet tafel was deels nog gedekt met hier en daar nog wat brood beleg of ontbijd granen. "Morguh," groette hij zijn zus nog sinds hij dat nog niet gedaan had. Boven zin mobiel uit hoorde hij hoe evelyn op de stoel tegen over hem ging zitten en legde zijn telefoon uiteindelijk naast zijn kom op de tafel. Zo was hij in staad om veder te lezen, maar toch om Evelyn aan te kijken wanneer dat nodig was
K.Lenno.02
WebMaster

Female Aantal berichten : 36632
Leeftijd : 21

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 02 Aug 2015, 16:27

Na de brunch gehad te hebben, haal ik de borden van de tafel en leg ze op het aanrecht. Dan draai ik me om en ga terug naar boven om een kleine rugzak te pakken met niet meer dan wat nodig is. Wanneer die gepakt is loop ik weer naar beneden en ga de deur uit. Voor ik naar daar zou gaan, had ik in gedachte om eerst donuts te gaan halen als een soort vieruurtje. Meteen haal ik er ook wat drinken bij en stap dan naar Evelyn's huis. Het is nog een beetje vroeg, en ik zou er misschien eigenlijk wat te vroeg aankomen, maar een paar minuten wachten zou geen probleem zijn.
PuddingMonster
moderator

Female Aantal berichten : 14735

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 02 Aug 2015, 16:51

"Middag," verbeterde ze hem wat ook meteen als een groet terug bedoelt was. "Volgende keer mag je best wel kloppen hoor voor je mijn kamer binnen stormt," zei ze terwijl ze wat honing smeerde over een sneetje brood. "Ik zal daar niet door aan gaan, sterker nog, de kans dat ik een hart verzaking krijg zal nog erger zijn als je zo die deur open zal slaan." Hiroto grinnikte wat lichtjes, "sorry daar voor," zei hij wat schuldig terwijl hij zijn telefoon uit deed. Terwijl Evelyn een hap van haar brood nam keek ze toe hoe Hiroto de tafel langzaam aan begon af te ruimen. "Oh, kan je doorgeven dat ik vanavond wat later thuis zal zijn?" Vroeg ze hem voor ze haar volgende hap nam. Hiroto zette de doos musli in de kast voordat hij zich naar haar omdraaide. Hij keek haar nog even verbaast aan, niet dat hij niet wist met wie ze zou zijn, maar meer omdat hetniet vaak voorkomt dat ze laat thuis zou zijn. Hiroto zuchtte eventjes voordat hij het kastje dicht deed, "goed dan, maar jullie twee moeten echt leren om normaal met elkaar te kunnen communiceren." Evelyn zakte even lager op haar stoel, als het aan haar lag, zou ze al een geweldige moeder-dochter relatie hebben met haar moeder. "H-hou je mond," mopperde ze zachtjes met een frons voordat ze veder haar brood at
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 02 Aug 2015, 17:36

Uiteindelijk beland ik een tien minuten te vroeg voor Evelyn's huis. Ik heb me op een bankje gezet dat naar de straat gericht staat om daar op haar te wachten. Met een zucht vraag ik me af waarom ik zo vroeg gekomen ben, maar blijf er toch zitten, met mijn oren gespitst op het geluid van een deur die open zou gaan.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 02 Aug 2015, 18:07

rustig at ze haar brood veder op, zonder buiten iets van voorbij gangers te horen. Pas wanneer Hiroto de hele tafel had opgeruimt, om Evelyn's bord na, was Evelyn klaar met eten. Ze zette haar bord in de gootsteen en liet er een keer de water kraan over lopen. "Ik ben weg!" Vertelde ze hem toen voordat ze naar de gang liep. Ze nam haar hoet af om haar schouder tas om te doen en deed daarna haar huis sleutel in het zijvakje om er makkelijk bij te kunnen wanneer ze het aan het eind weer nodig had. Ze schoof haar voeten in haar schoenen en openede de deur. Als eerste voelde ze de frisse, koele wind op haar wangen en merkte uiteindelijk Joshua zitten op een bankje. Een grinnik wist zich tussen haar lippen te bevrijden. "Goedemorgen, zat je hier al lang?" liep ze nar hem toe, "je weet dat je altijd binnen kan komen."
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 02 Aug 2015, 18:19

"Oh, nee, ik ben net aangekomen," lieg ik snel en sta recht van het bankje, "ik wou je niet opjagen, daarom heb ik niet aangebeld. Ben je klaar om te gaan?" Terwijl ik van voor het bankje wegstap neem ik Evelyn in me op en blijf uiteindelijk voor haar staan. Zonder dat het erg opvalt steek ik mijn hand naar voren uit, zodat ze het zou kunnen vastnemen.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 02 Aug 2015, 18:55

"wie zegt dat ik me ga opjagen als je in de buurt bent?" Zei ze en keek hoe hij van het bankje naar haar toe stapte. Ze knikte op zijn vraag of ze klaar was om te gaan en nam vervolgens zin hand die hij naar haar uit hield. "Hiroto is op de hoogte dus due zal het denk ik wel aan mijn moeder door geven," vertelde ze hem nog, "op die manier hoef ik me geen zorgen te maken over een avond klok of iets."
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 02 Aug 2015, 20:13

"Dat klinkt goed," zeg ik glimlachend, "laten we gaan dan." Bij mijn laatste woorden stap ik dan in de richting van het museum toe. De tocht zou niet te lang zijn als we de kortste weg nemen, alleszins niet meer dan 20 minuten. Eenmaal aan het museum toegekomen ga ik met Evelyn naar binnen en betaal voor ons beide een ticket, waarna we naar binnen kunnen gaan.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 02 Aug 2015, 20:23

"dus, hoe was je avond gisteren?" Vroeg ze hem onderweg naar het museum, gewoon om een vervelende stilte te vermeiden. "Nog last gehad van je ouders?" Als ze bij de ingang waren aangekomen en Joshua de tickets verzorgd had, liep ze naar binnen. Terwijl ze daar wachtte tot Joshua ook was binnen gekomen, nam ze een kleine hand camera uit haar tas en zette die vervolgens alvast aan.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sun 02 Aug 2015, 20:44

"Waarom zou ik last hebben van mijn ouders," had ik bijna onhoorbaar geantwoord, "wat ik doe gaat hen niets aan en kan hen ook niets schelen." Wanneer we binnen zijn, hoor ik het geluid van de camera die aangaat, en haal ik een grondplan van het museum. Alles staat erop aangeduid op de verschillende verdiepingen van het museum. "Is er iets in het bijzonder dat je meteen wil zien of zullen we gewoon beginnen met rond te wandelen?"
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Wed 05 Aug 2015, 20:56

doordat ze bezig was met het pakken van haar camera, hoorde ze niet dat hij nog wat als laatste zei. Dit was ook de reden waarom ze het niet zag en toen hij binnen was, wist ze dus compleet van niks. "Eigenlijk," begon ze op zijn vraag terwijl ze nog op enkele knopjes drukte. Vervolgens deed ze het koort om haar nek en keek ze hem aan, "eigenlijk had ik gehoopt dat er ook die oudste vliegtuig modellen zouden zijn," zei ze met een zachte grinnik
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Wed 05 Aug 2015, 21:41

Na haar antwoord gehoord te hebben kijk ik even op de kaart en probeer te zoeken waar dat ergens zou zijn. Maqr nergens staan er jaartallen bij, enkel een lijst met nummers en namen, waarvan de nummers aangeduid staan op het plan zelf. "K-Kan je zeggen waar die staan?" vraag ik uiteindelijk en steek het plan naar haar uit, "Ik ben een totale leek, ik heb geen idee welke ervan een oud model is."
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Wed 05 Aug 2015, 22:35

stilletjes keek ze over zijn schouder mee naar de plattegrond en nam er dan een snele foto mee methaar camera, just in case ze de plattengrond op een manier zouden verliezen. "Hmm," wierd ze eerst even snel een blik over de bovenaanzicht van alle kamers. "Het lijkt me zoiezo redelijk dat ze eventueel in een grote ruimte zullen staan," zei ze voordat ze haar ogen omlaag liet glijden naar de namen
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Wed 05 Aug 2015, 22:39

Langs de zijkant kijk ik mee over haar schouder. "Zegt één van de namen je iets?" vraag ik haar, terwijl ik nog verder de kaart bekijk. Geen enkel van de namen die erop staan zeggen me iets, en de kaart zegt me niet veel. "Anders kunnen we beginnen met de eerste zaal en dan zien we onderweg hoe we lopen."
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Wed 05 Aug 2015, 23:18

Ze knikte, "er staad een naam bij, dus waarschijnlijk zal het er een zijn, of meerdere onder dezelfde naam," legde ze hem uit terwijl ze wees naar de naam die ze herkende. "En dat is goed, daarbij komen we hier niet alleen voor de vliegtuigen," zei ze terwijl ze zich wat probeerde in te houden
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Thu 06 Aug 2015, 00:33

"We hebben nog een hele namiddag, we vinden ze uiteindelijk wel," zeg ik glimlachend, en kijk dan weer naar het museum op en kijk naar de aanwïjzingen die gegeven zijn. Uiteindelijk beslis ik voor eentje en wijs ernaar. "Misschien die richting uit?" stel ik voor.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Fri 07 Aug 2015, 00:55

ze knikte, "precies, alles op het gemakje," zei ze en stemde met hem mee over de richting, door haar armen rond de zijne te wikkelen en de richting van de aanweizing op te lopen. Veel foto's maken deed ze niet, enkel van kleine details dat ook maar te maken had met een vliegtuig. De meeste foto's wilde ze bewaren voor een echt vliegtuig als ze die hier zou tegen komen.
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Fri 07 Aug 2015, 16:53

Terwijl ik naast Evelyn stap, kijk ik mee naar de dingen die er opgesteld staan. Modellen van de echte toestellen, foto's die ze getrokken hebben, krantenartikels. Wanneer we al door een paar kamers zijn doorgestapt en naar de tweede verdieping gaan, komen we aan in een grotere ruimte. In het midden staat er een echt toestel opgestelt. "Is dit het die je wou zien?" vraag ik Evelyn en kijk naar opzij om haar reactie te zien.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Fri 07 Aug 2015, 22:04

Evelyn viel even stil toen ze het toestel met haar eigen ogen zag, "Zeker wel," antwoordde ze kort zijn vraag. "Dit is de 'Wright Flyer', eigendom van de boertjes Wright. Wist je dat dit de eerste gemotoriseerde vliegtuig was die van de grond kwam?" Terwijl ze sprak, trok ze meerdere foto's van het toestel. van de vleugels, de achterkant, de motor en natuurlijk van vooral, en alles ook nog van verschillende hoeken en met verschillende licht effecten. gewoon om het vliegtuig op alle mogelijke manieren vast te leggen. Toen ze klaar met haar uitleg was, keek ze hem met een enthousiaste smile aan. "Is die niet geweldig? ik vraag me af hoe het zou zijn geweest om daar in te kunnen vliegen."
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Sat 08 Aug 2015, 13:33

Wanneer Evelyn haar foto's trekt, stap ik enkel langs haar mee en kijk met verwondering naar het toestel. "Het meest gemotoriseerde, zeg je," komt er verwonderd uit, "nog meer gemotoriseerd dan de vliegtuigen van vandaag?" Omdat Evelyn van alle kanten foto's wil hebben, heb ik het toestel ook van alle kanten gezien. Om het van zo dichtbij te zien komen ook alle details van het vliegtuig naar boven, en daarbij ook de details van de ouderdom die het toestel heeft. "Het is zeker en vast een speciaal ding. Het moet geweldig zijn om de wind erin te voelen, tegenwoordig zijn alle vliegtuigen helemaal gesloten."
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sat 08 Aug 2015, 16:08

"Niet het meeste gemotoriseerde, maar de eerste gemotoriseerde," verbeterde ze met een kleine grinnik. "En het is ook veel veiliger nu ze allemaal dicht zijn. je weet toch hoe hoger men komt, hoe moeilijker het word om genoeg zuurstof in te ademen. Dus als alles dicht is blijft de hoeveelheid zuurstof in het toestel hangen." ((als het zo klopt xD zoveel weet ik er ook niet van ^^')
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Mon 10 Aug 2015, 02:36

Hmm, het is niet zozeer het zuurstof dat ontbreekt, maar meer de druk die verschilt van op aarde tegenover de ruimte
Maar er is ook minder zuurstof, of beter gezegd, de samenstelling van de lucht is er anders

Met Evelyn's informatie erbij kijk ik met een andere kijk op het vliegtuig. "Deze ging waarschijnlijk niet zo hoog of ver," merk ik op, "de motortank is zo klein." Bij mijn opmerking wijs ik lichtjes naar de motor van het toestel. De binnenkant ervan kan ik niet zien, maar het ziet er ongeveer uit als een moderne motor en die tank ligt ook buiten de motor zelf.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Mon 10 Aug 2015, 13:35

Op die manier ^^
ik dacht dat ik juist een goede samenvatting gemaakt had van wat mijn vader me deels verteld had toen we die berg op liepen ^^'
misschien dat ik hem niet goed verstaan heb
(maar ik kon het ook niet zo snel op internet vinden T.T)

"Ze zeggen dat in de 12 seconde dat het in de lucht was, het een afstand van 36.5 m afgelegd had. maar de laatste vlucht duurde net geen minuut, en daar vloog het voor 260 m. Maar tijdens de landing braken de voor steunen af, deze hebben ze gerepareerd omdat ze een vlucht van 6km wilde afleggen," gaf ze hem een hele uitleg na zijn reactie, "maar zelf denk ik, dat ze die tijd nog niet zo ver waren om te bedenken dat het veiliger zou zijn om het allemaal dicht te maken."
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  PuddingMonster on Mon 14 Sep 2015, 18:25

Nah, het is gewoon moeilijk om helemaal uit te leggen, omdat het zo'n klein hoogteverschil is xD
'klein' als je het met de hele atmosfeer vergelijkt

"Da's toch wat verder dan ik dacht dat het zou gaan," zeg ik uiteindelijk en knik bij haar opmerking over het dichtmaken en de beveiliging, "werd een vliegtuig als dit uiteindelijk gebruikt om mensen te vervoeren of niet? Het lijkt me vreemd that mensen zoiets comfortabel zouden vinden." Bij het stellen van mijn vraag kijk ik nog een keer van dichtbij naar het vliegtuig en beweeg wat rond om het van verschillende kanten te bekijken.
PuddingMonster
moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  K.Lenno.02 on Sun 20 Sep 2015, 15:03

"ik denk niet dat ze zich in die tijd erg druk maakte over of iets comfortabel zou zitten of niet," zei ze met een licht grinnikje terwijl ze eventjes de foto's op haar camera na keek. alleen om te kijken of ze het vliegtuig echt van alle kanten gefotografeerd had. "zo, genoeg om er een eigen blauwdruk tekening van te maken," zei ze met een trotse glimlach voordat ze Joshua weer aan keek. Toen ze zag dat hij het vliegtuig nog van dichterbij bekeek, nam ze snel een foto van hem terwijl hij het vliegtuig aan het bekijken was. "En eentje als herinnering," keek ze hem toen met een grote grijns aan
K.Lenno.02
WebMaster

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 39 of 40 Previous  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Next

View previous topic View next topic Back to top